Showing posts with label birthday. Show all posts
Showing posts with label birthday. Show all posts

Tuesday, October 5, 2010

masalah betul lah !!!

sapa ada masalah di sini ??? sila angkat tangan....aku nak tanya korang sapa di sini pemilik


ya blackberry



walaupun dah lama pakai si putih ni
sampai sekarang aku masih tak faham
camni alkisahnya...
aku baru top up (wat pengetahuan hp yang ini aku pakai prepaid, hp yg lama pakai line)
dalam pukul 7 smlm aku top up
balik je rumah tup2 balance kredit tinggal singgit camtu
sapa tak benggang
seingat aku, aku tak de call sapa2
n tak subscribe apa2 pun
cuma online, itu pun wifi kat pizza
ke mana krd ku menghilang???
then, aku refer kat tokey kedai BB ni
dia cakap maybe signal wifi tak brapa stabil
sbb tu dia capture digi wap
so berjalan la kredit aku
ada satu lg cara...
kalau tanak running out of kredit
turn off 'mobile network' siap2
so dat dia tak dpt detect line DG
dia prefer aku amik pakej line dgn DG
boley unlimited online
masalahnya....
takkan dua2 hp aku nak pakai line
faham tak...jenuh la
dah tu... aku tanya dia mana nak dapat BB nya no pin
dia suh refer dgn DG
pegi DG, DG lak suh refer dgn BB
eiiiiii...mana satu korang ni
cer cakap bebetul....
kalu tau gini, baik beli dgn pakej line + blackberry
murah ajork
tak sampai seratus pun monthly
tp tu la, mana aku tau en somi nak belikan benda alah ni kan
di luar pengetahuan aku
tup2 dah depan mata...
please korang...sapa yang tau
bagi tau saya !!!!!!!




Tuesday, September 21, 2010

HAPPY BEFDAY TO ME~part 3

ok janji janji...ni last entry utk slot befday
cam panjang je kan
tak nak kalah dgn entry raya tu. :)
berbalik pada topik entry kali ni
kalu lunch time tadi mkn kat hotel
skang waktu mlm nya bt BBQ ala2 kampung gitu
tau tak nape en suami bt semua ni
sbb nak menutup kekurangan pada ketiadaan kek befday
walhal bukan salah dia, dah kat sini takde SR
nak buek camno
kununnya nak cover blk la


sesi memanggang ikan n ayam


ini aksi lagak ngeri,bakar tangan sendiri.jgn tiru ye adik2

 
 beday girl dok diam2 aja = tukang pemantau :)


 meh nak rasa ciket


makan time



 makan atas daun pisang lg.ala2 kampung gitu


sangat seronok tau
naknya aku sibuk melayan kerenah


si comel ni


ada gaya mak2 dok


veri the ligat, pecah peluh kejar dia


~bila nak ada baby senirik ni~
*~*




Sunday, September 19, 2010

HAPPY BEFDAY TO ME~part 2

huh sangat lama aku amik masa nak update entry ni. tak tau napa malas sgt. tapi sbb aku dah janji kan, kat entry ni makanya haruslah aku tunaikan. kerana mulut tangan badan binasa... hohooho... kat sekolah ramai yang tanya hadiah apa yang en suami beri kan...tapi, aku tanak ckp boley tak... malu... lambat laun dorang tau gak sbb aku meggunakannya setiap hari tp hanya korang aka 'rakan2 blogger yang dikasihi sekalian' sahaja yg tahu. nampak sangat tiada rahsia antara kita kan kan !!! itu pun sbb entry lepas ada tempek gamabr aku bersama hadiah... bukan apa... kalu sesiapa yg mengikuti perkembangan aku, korang akan tau en suami baru je bagi hp masa g hnymoon ritu itupun sbb hp aku berenang dalam pulau. tup2 dapat lg. takut org ckp membazir. dah tu, en suami yg belikan..... tak kan aku nak byk ckp pulak kan... mau sentap hati sang suami... en suami belikan itu supaya senang aku nak berblogging... sgt memahami tau.. cayunk sama kamu...ok berbalik kepada sambungan entry lepas, esoknya sambutan befday aku masih diteruskan...balik dari sekolah en suami ajak mkn kat hotel. tp bukan hotel 5 bintang la. mana nak cari hotel 5 bintang kat sini.non ada ye kawan kawan


restoran nya dah sampai...tet tekan naik lift


sempat lagi walaupun dalam lift.dush dush dush.gatai no


ramai betul penyambut tetamu kat pintu nya


sedang memilih tempat.restoran ni face


seperti biasa, sesampai je kat meja yang bekenan di hati, waiter akan tarik kerusi, letakkan napkin atas riba.heheh... i loike.di layan cam raja. pemandangkan agak cantik. nampak South China Sea kat bawah nun...bahagia...sbb rasa cam dekat je dgn semenanjung.seberan nun je... cam dok kat atas menara Tun Mustapha pun ada, tapi itu lg best restoran dia berputar.


harga food n beverage.ok. standard hotel


sedang  memilih menu


which is mine. of course the shortest one


milk shake = RM9.50 is mine, en suami = mocha latte RM8


pastu tunggu makanan pulak


aktiviti senggang diisi dgn kerja2 bermanfaat

rasa cam tempat ni kami yg ponya


mine, lamb apa ke namanya tah = RM33.50


en suami pulak amik chicken. ala2 chicken chop gak la RM 26++


cer tgk waktu mkn teramatla serius...jgn di kacau


tp my lovely cayang main2 . siap bt muka kung fu panda agi


ini pulak desert nya... chocolate puding bla bla bla RM 12


me yg big mouth




en suami...tenyuuuuummmmmmm


pokok bunga yg sgt besar


dah kenyang hati girang


tp en suami ajak g tgk wayang pulak


me...? on je.


 
saya hanya menurut perintah.leh tgk cite madu 4
 
 
 dah sampai kat wayang nya


tapi cite madu 4 lom sampai kat sini...sedih

 
 en suami kata, zaman dulu guna benda alah ni la dlm pembikinan filem wayang


tu je aktiviti di siang hari tanggal 15 sept. actually ada part3, malamnya buat BBQ dgn kawan2..bila ye nak update.tgk la kalu rajin ae...


Thursday, September 16, 2010

HAPPY BEFDAY TO ME~part 1

HAPPY BEFDAY TO ME
HAPPY BEFDAY TO ME
HAPPY BEFDAY TO EKA
HAPPY BEFDAY TO ME



ya...semalam genap lah pemilik nama
NURATIKA CHE YUSOFF
hidup di muka bumi ini selama duapuluhenamtahun
tak leh kecik lagi ke font tu,jgn sapa pun nak telek lelama ae
semoga dgn pertambahan angka ini
makin mematangkan diri ku yg tak berapa nak matang
aiyak sudah tua la
nak minjap mikroskop skolah jap
nak tgk berapa byk wrinkle dok menempek kat muka ni
weee......
smlm...bangun2 je...tenyeh2 mata ada berpuluh2 mesej di handphone
kat fb lagi la...
sangat terharu...ada lg yg masih igt n prihatin kat aku ni
hehhehe
terima kasih semua
first time sambut befday dgn status yg baru
sangat syiok tau
apa yg berlaku mlm itu
adalah...
jangan ubah lighting komp anda.gambar di amik dalam  gelap


tepat kul 12 malam en suami kejut aku then pakaikan aku tudung



ditutupnya mata aku dgn kain n bawa aku ke 1 tempat


serius terkejut, tak tau dia nak bt apa
lagipun...aku tgh mamai kan
pastu terus di heretnya masuk ke satu tmpt
then, en suami buka balutan kain di mata 
tgk2 dah dok dalam bilik gelap
hanya ditemani lilin*sebelahnya ada air oren*
en suami pulak nyanyi lagu befday time tu
sangat terharu.rasa cam nak nangis pun ada
ni la pertama kali surprise yg en suami bt betul2 jadi
kalu tak asyik kantoi aja
pas nyanyi, en suami minta maaf kat aku
sbb tak de kek *postpone*
nak dapat SR , 2 jam lebih dari umah aku
so tak sempat,sbb beday aku jatuh pada hari bekerja
aku tak kisah pun actually
bg aku dia igt befday aku pun dah cukup bersyukur
pas en suami wish beday kat aku



first time merasa air buatan en suami
 

masa bila la dia bt air bagai


ni tak termasuk dalam atur cara


dush dush dush


pastu sesi membuka hadiah pulak


kasi terang sket.ada sekeping note buatan en suami


pastu tiup lilin.tamat !!!



mekasih sayang
im reaaly happy
love u until the end


p/s :tajuk di atas cam ada part 2 la pulak kan.
nanti kalu ada masa i stori kejadia esknya pulak ye