Saturday, May 8, 2010

happy mothers day to pn shida

ya itu nama mama aku.windu sgt sama dia.dah la mlm2 ni.shahdu je bila teringat wajah jernih bonda ku itu.skang jam kat lappy aku menunjukkan pukul 1.04.tapi dua laki bini ni boleh bersengkang mata lg (leh kira bope watt mata masing2) en suami dok tgk animax (tidak suker) so aku layan blog.buka la lagu jasa bonda

Di saat kau lena dia berjaga
Kau bersenang dia bekerja
Untuk mu tiada terbatas
Memberi tidak minta dibalas
Ingin dibinanya untuk mu
Kehidupan yang sempurna
Punya kekuatan jiwa
Punyai maruahLeterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat di hati
Beringat-ingatlah berpesan pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang
Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia
Di saat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa
Jasa bonda



bagi aku mama shida lah mama terhebat dalam hidup aku.aku selalu kongsi citer dgn dia.dulu aku dok tangkap cintan dgn ex boyfie pun aku cite kat dia.very supportive mommy. dia sgt memahami aku.n taste dia lebih kurang sama cam aku.aku beruntung sbb dilahirkan dalam suasana yg harmoni,dilimpahi dgn penuh kasih sayang...teringat plak masa childhood aku.walaupun masa kecil aku tak mcm budak2 lain...leh main kat padang masuk hutan belukar semua, tp aku tetap bersyukur sbb my mama always beside me.dia selalu main pondok2 dgn aku.dia yg layan aku main masa kecik.main masak2.babydoll tayah cakap la.byk gila.siap leh tukar baju2 lg...pastu ada barbie...tp syg toys tu tak dapat disimpan disebabkan anai2 bongok yg gigit2 toys aku.abes semuanya.setiap kali aku balik kampung mama la orang yg plg risau...sbb takut aku hilang.ye la...sesekali blk kg dah jumpa sepupu sepapat tak ingat dunia dah.penah 1 ketika aku kene marah,sbb sampai maghrib aku lom balik.aku main nyorok2kat kampung.kat umah tok masa tu dah kecoh time.dorang risau...takut aku tak jumpa jalan balik.sampai je umah...apa lagi kene pot pet pot pet.seingat aku,masa tu umo aku 7tahun kot,primary la yg pastinya.tu la...kat umah asik berkurung je...skali blk kg jakun gila.macam burung dilepas dari sangkar.apa2pun ada motifnya...dorang wat camtu sbb risau kan aku...aku la putra...aku la putri...tu la jadinya.tp alhamdulilah...jadi 'org' gak bila dah besar ni.berkat kesabaran dorang mendidik aku...pada mama murshida...engkaulah ratu hatiku...terima kasih atas segala pengorbanan.halalkan segala mkn+minum+ susu yang bonda berikan kepada anakanda...
 
 
 


gambar ni tak de kaitan antara cik puan eka dgn ibunya ye...ni gambar yg di snap masa mesyuarat pibg tadi.cuba tgk pengorbanan ibu ini...dikendongnya baby itu kehulu ke hilir.agaknya ada lg ke org ngendong baby camni.zaman skang dah ada stroller kan.tapi apakan daya taraf hidup mereka membataskan mereka utk memiliki stroller.nasib la baby ni tak byk ragam...nyenyak je tidur . walaupun bising dan panas berasak dgn parents lain.agaknya dah biasa bawa ke tempat kerja.bersyukur lah anda kerana tidak pernah hidup susah.tidak pernah berkongsi mknan dgn adik beradik lain.kais pg makan pg,kais ptg mkn ptg.dan ada antara mereka hanya bawa mkn nasi dan telur sahaja utk bekal ke sekolah.tak ada ikan dan sayur ( itu dah cukup hebat dari 'makan' air masak) kalu bernasib baik pulang dari umah ada makanan,kalu tak...melangut je la kat umah tu...tgk je la pelita2 kat dalam umah yg menyala di malam hari. dan bersyukur lah engkau wahai eka...sbb mempunyai ibu yg bertanggungjawab.ada antara ank murid aku dah ditinggali emaknyas seusia 11 tahun dan abangnya yang berusia 17 tahun yang menyara hidup mereka.sian kan....
bersyukur lah...
kerana kau dah berjaya ke puncak menara gading
ececey...
 
 
 
walaupun dah tua still pangai budak2 agi
 
 
tak lupa jugak happy mothers day buat ibu mertuaku dan korang di luar sana....
 
 

0 comments: