Friday, January 22, 2010

6.12.2009 <-- sEkItAr rEsepSi di Penang

lepas je majlis akad nikah,disebabkan kesuntukan masa,aku tak sempat salin baju sanding,so pakai je la baju akad nikah.redahhhh jer....punya la penat tunggu en suami, sampai pasukan kompang aku merajuk (seb baik aku ada skill tuk menyejukkan hati orang) sbenarnya bukan salah en suami,ada kesilapan teknikal dr pihak andaman,dorang lom mekap suamiku,jadi sumaiku terpaksa menunggu geng aimi anjung (nama kedai wedding planner aku tu ) tuk mekap dia.aku ni dah nak mencuka dah time tu, sbb depress org dok tanya mana rombongan pengantin lelaki.tgk muka aku tu.hehehhe...





dah la tgh panas.adeh ....
datang datang je en suami, aku tarik nafas lega.lega dari pasukan kompang yang gertak nak balik ( sbb dorang kene men kompang kat tmpt lain)





selepas diarak terus je bersanding.........





ni la singgahsana + bilik beradu kitorang yang tak seberapa....masuk je bilik bau frseh ( datang dari bunga nya )...hm segar dari ladang...neway mematuhi tema yang aku idam2 kan iaitu concept ala2 garden.cuma pelamin je tak seperti yang aku tunjuk kat wedding planner.tapi tak pe la.ada daripada tak de.syukur ke hadrat NYA...






buat upacara tepung tawar la bagai...both side our family sempat gak bergambar



makan time !!!!!
ni part yang aku suka.tapi tak kenyang pun.org dok tengok aku jer.makanan dia teramat la sedap ( terima kasih pakcik katering). ni antara menu nya.tapi yang lain tak sempat aku snap.mana tak nya aku dok sibuk dgn upacara adat istiadat kawen kan.







dgn sesi suap menyuap la bagai (tah waktu bila abg mi snap gmbr kitorang aku pun tak sedar ).en suami pulak pulun suap makanan kat aku. nak bela bini dia agaknya.tau la dinda mu ini kurus cekeding. tapi cover la sikit kanda nanti pecah tembelang.yg dinda ini kuat makan,tambah2 bila disuap.lagi la berselera.





ssuddenly a.mi datang.dia ckp jom bt photoshoot dalam bilik pulak. dalam hati "nasi sedap ni" tapi aku kene akur.nanti tak sempat tuk outdoor photoshoot.




ni outdoor photo shoot.mana2 je abg mi (camera man kitorang ) nak shoot dia akan hentikan kete aku.aku lagi la suka.kitorang snap gmbar smpai maghrib kat sana.sampai je umah terus abg mi cari nasi.sian dia lapar.tak sempat nak singgah kedai sebab kejar maghrib takut terlepas.so far aku berpuas hati dengan hasil kerja tangan dia.walaupun pada awal perkenalan (masa mjls akad nikah) dia cam garang je aku tgk.
layan !!!!












1 comments:

NHML said... BALAS

salam singgah....anjung amie???? akk orang mana yer ??? tapi kerja tgn anjung amie nie mmg terbaik tapi harga perhhhh....boley tahn hehe