Thursday, January 21, 2010

the making of...favor tuk guest


since cuti skolah 21 nov 2009 aku terus bertungkus mulus menyiapkan hal2 kawen.aku call mak andam + katering to remind dem about my big day. payment aku dah bg half, so apa2 hal kalu jd kat mjls aku mesti la frustrated. jadi sebelum jadi benda2 yang tak diingini aku pun last update la dgn org2 penting ni. 2nd day kat penang aku terus g jmpa gmie (my wedding planner) tuk fitting baju.almaklumlah...badan aku ni kan size kiki lala nya baju.hari kejadian tu aku pun g la dgn en suami + abah.alangkah terkezut nya aku,baju yang dorang design tu dah mengikut citarasa aku.cuma kaler dia je.(aku nak purple terang tapi dorang kata kaler tu je yg cantik sket pun, utk fabrik yg aku nak,tak pe la janji aku selesa waktu wedding nanti,lagipun dorang dah puas mencari kain pengantin aku tuh) dah tu bila pakai kat badan,mak ai besar gedabak.terpaksa la tailor tu kecikkan,kecikkan dan kecikkan lagi...banyak kali gak la dok kua masuk fitting room.sampai ke malam punya dok berkampung kat sana.en suami pun sama naik je.baju dia besar gak.pas try baju pertama,aku try 2nd salinan pulak.warna gold.honestly aku lbh suka kaler ni than purple one.sempat lg si abah tu snap gmbr kitorang (terpaksa dikeciklkan dan di blur kan gambar aku sbb non head cover )

seminggu sebelum majlis aku dah start beli coklat+beg2 utk gift.cam telur tu ada org sponsor.1 ari sbelum majlis baru dorang rebus.time2 sibuk menyiapkan persiapan tuk majlis,en suami tidak kurang hebatnya menyumbangkan tenaga dan menunjukkan bakat pada mama mertuanya.cuba tgk aksi di sebelah. buat keje kejap je..main2 je byk.tgk tv la+makan la.agak2 dah bosan baring & baca majalah. walaubagaimanapun kehadiran dia amat la aku hargai.tambah2 di saat dekat majlis,byk benda nak bt since aku sendiri tak de relative.




si mama pun suka je layan menantu dia
yang sorang ni (ops lom jadi menantu lg masa ni ). Dengar je en suami nak datang umah terus dia cari tepung + coklat tuk wat cake. nak jamu menantunya makan.kadang-kadang aku pulak yang jeles.biasa la aku rasa cam diri aku dah tak disayangi.sebelum ni kasih sayang mama + abah milik aku sorang je.ni kena kongsi dgn en suami pulak.




 


ok berbalik pada cerita sumbangan en suami.ha...ni la bunga yg en suami buat.ni dah dlm btk bouquet. bunga ni di ikat dengan coklat.khas utk kanak-kanak ribena je.yang adult tak boley.pinjam anak sapa2 dulu utk mendapatkan bunga ni.bunga ni di import khas dari sarawak.aku terbangkan ke penang khas utk org kampung ku.



ni pulak utk orang yang dah meningkat umurnya. Untuk orang kampung yang lelaki aku bg kalender + coklat dan tetamu perempuan aku bg brooch + telur.bukan apa leh aku dapat pahala once dorang pakai brooch tuk disematkan kat tudung..buat ibadat skali.dua dalam satu. utk special guest aku bg alas meja (diimport dari sarawak gak, alas meja ni diperbuat dari kayu cendana) +bunga telur +kerepek2,baulu,all those thing (dalam 1 plastik).keseluruhannya aku berpuas hati dengan door gift yang aku bg tuk tetamu.malangnya.....bila hari kejadian...dah berterabur jadinya.tak pe la asalkan dapat gift tu.mmg out of my control.tak kan aku dok tgh sanding atas pelamin, nak cakap 'tu gift tuk org pompuan oi...'biar je la.pada kawan2 yang dapat tah apa2 tu aku minta maaf banyak2...ye la...tak semua yang kita nak akan berjalan seperti yang dirancang.benda2 ni sume unexpected.ada gak kawan2 aku yg datang agak lewat langsung tak dapat beg.so aku bg door gift biasa je la.sian dorang.sori...sori...sori...






































































































































































0 comments: