Friday, January 1, 2010

070609<--my engagement day

setelah bertungkus mulus menyiapkan apa yang patut tuk e day aku,tiba la masanya.tered jgn ckp ar...mmg tired sesangat since aku balik bercuti dr sarawak ke langkawi tak sempat rest lagi.majlis tunang aku bt pas zohor.korang layan je la ae gambar2 pertunangan aku yg sempat dirakam.camera man pun tak de (jadinya...aku lah yang memerasankan diri shoot gmbr sendiri)




dalam dok syok sendiri tu,tiba2 je mama aku ckp rombongan dah sampai.dgn tak semena2 mena nya jantung aku berdegup kencang.takut+nebes.ye la ni 1st time aku nak tgk mak dia,macam mana rupa bentuk maknya.aduss...aku sorang2 dalam bilik.dgr dorang dok bincang tentang hantaran pa sume.setelah berbincang dapat la kata sepakat hantaran aku berjumlah RM 9+++.aku nya mas kawen lak RM 1000.then,sekali lagi jantung aku berdegup pantas, bila maksu aku kata dorang nak tgk aku.malu siot...aku igt kan cincin tu disarung dalm bilik je.

aku pun ikut je la kehendak mama ku itu. dengan langkah lemah gemalainya (kunun) aku g kat hall.shy shy cat...sume orang pandang aku.rasa serba tak kena.

                                     


duduk bersimpuh sambil tunggu mak nya sarungkan cincin (tannda merisik)

(menggigil 1 badan time ni)

then mak dia pakaikan rantai tangan tanda bertunang (pelik sket kitorang ni,orang bagi cincin tunang )

terkial-kial gak my future MIL nak sarungkan cincin ni.tu la...tak buat demo dulu sbelum tu

aminnn.........dah selesai...dengan sekali sarung je...aku sah bergelar tunangan org.

     

pas baca doa la bagai, berlangsung la pertukaran hantaran antara pihak aku dgn firdaus


 
                                           


kalu korang perhatikan betul2 hamtaran aku yg kaler pink tu sumenye berunsurkan coklat forero rocher+daim+kisses.best la pihak lelaki..nak bt camne pihak perempuan dah terkelindat,tak sempat nak bt hantaran lagi.hehhe...
pas pertukaran barang hantaran mula la sesi menjamu selera.aku pun tak igt sgt makanan apa yg dijamah,yg pastinya ada bihun singapore.


ha...pas makan apa lagi.habis la...hehhehe.tak de la ada 1 lagi slot,sebelum pihak lelaki balik...atas permintaan tok aku,dia suruh kitorang bergambar berdua...adeh. 1st time kitorang bergambar sekali.bukan sbg kawan lg,terus kepada tunang...


malu i tell u...masa ni dah sah jadi tunang mr firdaus.malu2 kucing la kunun.tu yg dok jauh2.lastly kene usik.berdiri pulak.hah berdiri la pulak...


selesai sudahhhh................................

:
:
:
:
:
:
:
:
:
v

nak apa lagi.abes dah...k la.last picture tuk korang tgk.gambar di atas tu di edit tuk aku buat kalender masa majlis kawen nanti



cuma preview tuk front page calender je,da real one kene nuntut masa majlis kawen nanti

0 comments: