Sunday, February 28, 2010

routine on weekend @ bintulu

weekend...mmg la best.aku rasa sume org di muka bumi ni mmg tngu every weekend. 
sebab.... tayah g keje + leh spend time dgn org tersayang.
same wif me, tp kat bintulu ni dah tatau nak g mana dah.hilang arah.bila la nak dpt balik ke tanah airku...(ridu nya kat penang) everyweek benda yg sama aku bt dgn en suami.pas je mkn tgh ari kat umah,siap2 kuar tuk lihat dunia luar.dunia aku mall+tumbina+pantai.tu je.tak de lain dah.sama seperti zaman bertunang dulu.beza nya status kitorang jerk.

seperti biasa, sebelum kelua en suami akn tunggu di pintu utk kunci umah.aku pulak melengang sambil bawa beg tangan...standard tuh...




sementara nak sampai ke kereta aku nampak pulak perahu cikgu sebi.dalam otak kecilku mula la timbul idea tuk amik gambar.sempat lg snap...apa? igt perahu kat laut je ke.ini perahu di tengah bandar...hahhaa (bandar la sangat) oil town...bandar la tu...


tah cikgu sebi nak bt apa dgn bot tu.mungkin sebagai medium utk ke rumah panjang dia


rupa nya en suami pun nak jugak.patut la dah dua tiga kali nia melawat bot tu sebelum hari kejadian


haisy napa la en suami dah nampak macam dayang senandung ni...tu la tp2 ptg turun padang main bola lagi.tak pe la abg...itam2 pun tak pe..kau tetap menjadi pujaan hatiku


pas snap kat perahu...snap dlm kete plak.pada hal sebelum ni dah bope kali snap gmbr dlm kete.tak terkira banyaknya... tah apa tah...biasa la nak habiskan masa.


mula2 en suami


pastu aku pulak.

then kitorang teruskan perjalanan ke destinasi yang nak dituju.sempat lg tu...aku suka bunga ni.dulu ada partnernya.si kumbang...tp en suami dah rosakkan. (jatuh...masa tu en suami amik site lebih utk corner) cedih..jadi,sebelum turn bunga ni pulak rosak,baik aku bergambar dulu dgn dia.


dalam setengah jam puas cari parking sampai la kat tanjung batu.arini ramai gak org,walaupun di sabah dah dpt amaran tsunami, lgsg tak medatangkan effect di sarawak...ramai je org kat sini.termasuk la aku+en suami.mama dah larang g pantai. (smpai mama pun tau tmpt yang selalu kitorang pegi,siap pesan lagi pagi tu)  dia risau,ye la sarawak kan jiran sabah...anything can happen...seperti biasa upacara wajib.en suami sila jadi cameraman saya yer....
















kebetulan dok sibuk snap gambar,anak murid aku lalu kat situ dgn indai nya,jadi mangsa keadaan la.aku minta dia tolong amik gambar kitorang.hehheheh...tenkiu ye...nanti cikgu bg markah lebih.isk isk...rasuah !!!

tara
:
:
:
V


gambar ni paling en suami tak suka,sampai merajuk tanak amik gambar lg,sebab dia rasa hitam sgt.nanti ok la cik abg oi...risau sgt.tak de nya syg lari aih...


sebelum g kat beach haus pulak tekak ni.pekena fruit cockail...boleh kata every week menu yg sama... (cuma last week ubah selera makan ABC special ) sampai uncle tu pun kenal aku dah.dia akn bg 2 sudu utk kitorang.suka uncle tu baik sgt.sgt pandai mengambil hati customer.



mix fruit cocktail=RM3.00


sotong kangkung=RM 5.00 (ala2 yong tau foo)


kepada sesiapa yg nak pergi ke tg batu silalah pergi ke stall ini.sangat berbaloi2.sedap+puas hati dgn layanan+harga pun murah.aiseyman...promote la pulak



cam nak curik2 makan jerk


aumm...

pas isi tangki...hati pon sonang nak berjalan...terus g beach...dah standby tanggal kasut & senteng kaki seluar.












nampak tak en suami dah gelap...kejap je dah 2 bln aku jd wifey pd Mr firdaus



auch...







main sorang2...



inai dah nak abes...


jeng jeng....janji apakah itu.hahhaa...hanya mereka saja yang tahu

0 comments: