Thursday, June 16, 2011

♥ ♥ penginapan di kuala besut

entry ini adalah sambungan entry lepas... mesti ada yg pelik, kata gi pulau, tetiba... citer pasal penginapan di kuala besut . pekehey nya ... camni...pakej yg aku amik tu... kene naik kat jeti k.besut... sbb resort kitorang kat p.perhentian... utk ke pulau perhentian, mesti naik jeti kuala besut ye... (ke ada option jeti lain lagi ae) mula2 confuse...kat tenganu ni sgt byk jeti. kat kuala tengganu pun ada jeti.

sebenarnya, short vacation aku ni lebih kpd family vacation. sbb kitorang plan nak bawa both our family ke pulau, tp last minute... my parent in law tak dpt pegi sbb kene jaga nenek, makanya famili belah aku jelah dapat pegi... aku dgn en somi bergerak dari pahang, manakala mama dgn abah gerak dari penang... disebabkan, vacation ni libatkan warga tua, maka aku haruslah sediakan penginapan sebelum bergerak ke pulau. ye lah ... kan ke jauh penang ke tengganu tu, takut derang penat...so sesampai je di besut... kalut cari hotel berdekatan dgn jeti... spy senang nak menapak ke jeti esoknya. mula2 nampak samudera... mmg face laut. tapi dah fully book la pulak. jadi hotel yg menjadi pilihan kalbu adalah.........


ha siap no fon lagi aku bagi...


actually tak la hotel sgt...motel je kot...tp ok la... harga murah... RM 50 per nite. u got wat u paid for...so jgn nak komplen lebih2... mmg tak de hotel lain lagi dah...actually mmg dah book pun 2 minggu sbelum tu... tp niat di hati sampai sana nak la cari hotel lebih selesa sket tp non ado yer... ini je paling dekat dgn jeti. pastu nak park kete pun senang, sebelah hotel ni ja...selama masuk pulau, kete mmg letak situ... 3 hari = RM 21




mereka yg aku sayang sedang menunggu mr wee aka our personal guide


next entry...keadaan di jeti kuala besut...


2 comments:

su su said... BALAS

suka tgk mama eka...cool je,,,sedondon ya ngan anak n menantu

E K A said... BALAS

heheh....tema percutian kali itu adalah hijau + hitam...mematuhi konsep flora dan fauna