Tuesday, August 10, 2010

1st ramadhan

ya...experience 1st ramadan dgn en suami....kelakar+kelam kabut dibuatnya...alarm dah bunyi.tp dok snooze ajak...tgk2 bape minit je lg nak abes waktu.aku apa lg, kelam kabut bersilat di dapur.waktu tu hanya terbayang, panaskan pizza semalam. then kalu lapar lagi amik biskut + air tea





 sahur kitorang


sila fokus kepada air minuman en suami....dua2 tu dia yg punya taw. dia minta aku bt susu utk menjamin kekuatan diri sepanjang tempoh berposa.manakala teh pula... utk dicicah dgn roti mayat (ala biskut empat segi tu, yg nama comercialnya biskut hup seng ) handphone kat tgn kiri ni aku pgg sbb nak tgk masa, takut terlewat. satu2 makanan dimasukkan ke dalam mulut sambil pejam mata...sekali en suami ckp, syg 5 minit lg dah nak 4.50...dah nak abes masa ni...cepat...aku pun apa lg laju2 sumbat makanan masuk mulut...alahai...aku rasa, mknan tu lom sempat hadam dah masuk sebijik2 ke pankreas...arap2 esok tak la kelam kabut camni... masalahnya salah diri sendiri, suka sgt bila handphone tu bunyik dok snoze2, itu yg bt terlajak tu... en suami pun lg dok merekot kat aku... tu yg tak sedar diri tu. 

bila dah puasa ni rasanya jadual harian pun berubah...paling obvious tak dpt tgk citer duyung aridinata lagi...:) sbb kul 4 lebih dah kene g bazar. harap maklum, kat sini buka posa awal...tp kalu balik penang merasa la muka aku ni.padan muka. lambat ya amat nak berbuka

ok la dear...anak murid datang rumah nak discussion group pulak...da... selamat menjalankan ibadah puasa





4 comments:

eMMe said... BALAS

hahaha....kelam kabot EKA, rasakan! me bangun sahur awal, nak masak tu yg terkial2 tu...dok pk2, tatau nak buka puasa pe lagi nih..adushhh...

Lina Rahim said... BALAS

Eka, erm..cuba tanya ustazah kat sekolah, kalau kita tengah sahur masa azan subuh,rasanya tak payah rush nak brenti makan.. takpe, teruskan je makan..tapi jangan lah prolong sampai setengah jam lepas azan kan..hahah.. sebab masa zaman Nabi pun masa baginda nak pergi masjid smyg subuh, tengah2 jalan sahabat2 baginda ajak makan sama, tapi Nabi membalas 'tak mengapa, nak ke masjid". just my 2 cents opinion..

anita_hanapiah said... BALAS

ala eka biasa la 2..1st ber'2' la katakan..nita ni dh tahun ke 2 dh..xder la rasa sgt..lgpun 2 mgu ni hubby keje mlm..selamat la sikit...hehehe

Iena said... BALAS

aku awl2 puasa bantai nasik pelbagai lauk beb... tgu akhir2 ramadhan nanti... aku masuk geng ko... mkn biskut mayat cicah susu... hehheee