Saturday, August 21, 2010

dah pecah dah

beberapa minggu yg lepas aku ada ckp pasal si kura2 ni
yg tgh sarat mengandung





sgt sayang nak pecahkan si kura2 ni
lastly aku nekad nak pecahkan gak
tgk pic yg belah kanan tu
mata kura2 yg dah terkoyak rabak...
cedih
aku dgn en suami ada bet
the amount inside the belly
dan aku ada janji nak bg tau bope hingit duit lam perut kura2 tu
korang rasa bape
according to my entry sini
aku predict 50, en suami 40
lastly dua2 tak betul
the exact amount is



apa pasal nampak cam byk jek


RM 36 aja
tak sampai 40 pon
dua2 salah...weee
haisy...tp tak pe jadikan sbg 1 permulaan utk terus menabung dan menabung
kalu tgk pikcas di atas nampak cam byk gak kan
kamu tau kenapa
dlm dok sibuk kira duit 
tetiba en suami bersuara
abg pun ada tabung...
tipu...mana??? mana???
tadaaa


tabung en suami.nampak je camtu.tp lbh byk dr aku taw

abes dgn syiling2 bau minyak rambut
serius aku taktau pun en suami ada tabung
kumpul senyap2 ye
nak kena ni dush dush dush
dia ckp tabung tu since dia bujang g


ait terbalik pulak.gasak la.malas edit


berapa hasil tabungan en suami???
teka teka





















RM 48.50
clap clap clap


ala...en suami selalu terlibat dalam urusan jual beli
sbb tu banyak
aku ni, sekali sekali je kelua duit sendiri
 makanya tak dapat la syiling nak d masukkan lam tabung
tapi kan korang...actually...
syiling2 yg aku masukkan lam tabung aku
mostly en suami yg punya
dia letak sepah2 atas meja
sapa suruh kan
si isteri ni hanya menjalankan tugas
ngemas2 umah then
kutip senyap2 TERmasuk pulak tabung sdn. bhd
(shhhh jgn bg tau en suami)
plus aku tak tau en suami pun ada tabung
tu masuk tabung senirik
okeh alasan di terima ;)


jadi, paduan dua tenaga ada RM84.50
senin nanti leh masuk ASB...haha..
wat malu je setakat nak masukkan 90
takpe2 withdraw duit lam bank skit
topup2 masuk ASB
hahha...nak jugak...



6 comments:

Lina Rahim said... BALAS

waaahhh!! banyaknya... :-D

E K A said... BALAS

ala lina.cikit je.en suami lg byk...lastly dgn tabungan en suami jd hak milik eka

harzharun said... BALAS

dear....my hubby pun suka simpan duit syiling...merata2 ada bekas duit syiling....dr mula dia simpan dah ada 3 mug besar duit syiling....i dah simpan 1 tempat dah tp x kira lg....dlm kete pun ada bekas tuk duit syiling...tp kalo nak parking, xle guna!....huhuhu...kadang2 hubby mmg sengaja bayar barang guna duit besar sbb nak duit bg duit syiling...

eMMe said... BALAS

jom menabung!bagus!

*luv Syahnia* said... BALAS

kak beli tabung len simpan
lagi byk dr en.suami..hehehe

^__^...

E K A said... BALAS

harz :uish...sampai camtu ae..sgp bg duit besar sbb nak duit kecik ye...bgs2 budaya yg baik

emme : betul betul betul

ain: tu la.tak leh jadi ni...dia menang.kene beli tabung baru.nak lebih ekonomi guna je botol mineral water tu ha.heheh