Tuesday, August 24, 2010

yes!!! berjaya

yes yes yes !!!
sangat bangga
masuk puasa hari ke 14
baru berjaya masak utk juadah berbuka
walaupun agak menduka citakan
tidak seperti isteri2 di luar sana
aku tetap puas
dan akan jadikan hari ini sbg satu permulaan
utk terus sediakan juadah berbuka
heeee...persoalannya??? leh caya ke. tak janji ye puan2




1st time dapat masak utk juadah berbuka






ayam masak lada + sotong butter + bihun kung fu +desert
 itu pun dgn bantuan en suami
kuali ke lesung batu ke
sume en suami yg tolong angkatkan
termasuk la dgn cuci pinggan mangkuk
hehhe <== ngada ngada kan
tugas aku cuma masak
aci tak
 actually sejak beberapa hari yg lepas lg
aku mengumpul kekuatan utk masak hari ni
sebabnya ???
selama hampir sengah bulan puasa asyik mkn luar je
bosan o...sampai tak tau nak mkn kat ne
asik2 benda yg sama
dah sampai tahap meluat pon ada
balik2 KFC-selera kampung-Marrybrown-Chicken buffet-pizza-bazar
itu je yg ada
bazar kat sini tidak la seperti di kg halaman ye kwn2
sangat berbeza
susah betul nak cari mknan yg kene dgn tekak ni
hhaiii...tak sabar nya nak balik kg
yabedabedu





6 comments:

eMMe said... BALAS

tahniah EKA, akhirnya anda berjaya juga masak... boleh pun...kuat pun EKA, Me tumpang gumbira....

asna cute said... BALAS

lg 15 hari nk raya. nti balikkmpg awal boleh mkn makanan kampung! yeay! hehe ;)

ChaiyokkkK! rajin2 memasak yea. mesti suami Eka bantu nanti sbb dia seronok tgk Eka bertukg kat dapur rumah hehe =))

anita_hanapiah said... BALAS

eka puding apa 2 nmpak mcm best ja..

E K A said... BALAS

emme : mekacih emme...emme gak bg semangat kat eka
asna: asna tak rajin pon.1st time ni.tak larat aka malas ya amat
nita : puding bujang senang nita...simple2 je

anita_hanapiah said... BALAS

cm best ja cmner wat

E K A said... BALAS

ye nanti eka bg tau ae