Tuesday, August 3, 2010

saratnya si kura2

ke tepi ke tepi...muatan berat nak lalu...si kura kura yg tengah sarat mengandung akan pecah sikit hari lg...hehehe

nak tau tak apa benda kura2 yg aku maksudkan...kura2 yg aku maksudkan adalah = tabung 'keluarga kecil aku' yg berbentuk kura2. comel je...actually tabung ni pemberian dr anak murid aku yg sgt nakal. igt tak entry ni. dia bg aku masa teachers day tempoh hari...hehehe...kejap je dah penuh...sampai melimpah ruah dari badan si kura2...





 ni hasil tabungan bersama2 aku n en suami...en somi ckp nak beli 'bungalow' dgn duit tabung tu...bila thn tah, kalu nak harap tabung yg cinonet ni. ok la...sikit2 lama2 jadi bukit. tp serius tak sedar pun dah penuh...tup2 nak sumbat duit g dah tak leh. dan sekarang dah tiba masanya aku nak letupkan si kura2 ni, tp sayang sgt nak pecahkan, sbb pemberian org kan...tp kene gak...sbb nak keluarkan duit...korang teka, ada berapa ringgit dalam ni...aku bet dgn en somi, sapa betul duit tu dia yg punya...ngengada kan...mcm la en suami nak sgt duit tu

aku estimate RM 50, en suami lak RM 40 
 ok kita tgk siapa yg betul... nantikan jumlahnya next entry...hehehhe


psttt : dalam kepala otak aku, kalu betul la tekaan aku ni, aku nak beli baju la...aiseyman td kata nak simpan duit beli banglo kan...haisyyy...



"jadikan budaya menabung amalan kita"
tetiba teringat masa primary school, ada tabung kelapa muda
tp skang kenapa tak de tabung tu lg kat skolah ae...




2 comments:

ejdeejasmi said... BALAS

best tahu menabung...emi ritu sempat cecah 896.00..terus masuk ASB

E K A said... BALAS

emi...byk nya hasil tabungan...tabung ni tak mampu memuatkan ratusan kot...lom pecah kan lg...teramat la syg nak berbuat begitu