Monday, March 7, 2011

apb nafsu menguasai diri

minggu lepas...tekak ni teringin sgt coklat kek
*bukan ngidam yer*
nak gi miri
tak berkesempatan
sbb ada tetamu datang rumah weekend arituh
so...
aku apa lagi
paksa en somi beli oven*aci tak*semata2 nak makan kek
ya, sebelum ni aku penah nekad takkan beli oven
sbb pikir 'buat penuh kargo je' bila dah nak balik semenanjung
mana tak nya dgn washing machine+peti ais+ekon
dah makan ruang tu.lom campur benda kecik2 lg cam blander+mixer
baju saja dah sekian
sampai melentur kayu almari aku tu
baju aku je dah 1 almari, en suami nya baju, almari lain
*pitam, bila pikir nak pindah nanti*
tapi tu la bila dah nafsu tu menguasai diri, susah nak halang
teringin sgt kek coklat, walaupun kek aku ni tak setaraf dgn SR
aku redha jer
 so...hasilnya...

yang ala2 cupcake tu utk jiran sebelah, kebetulan hari tu beday dia


dan yang menjadi tulang belakang aku
aka tukang kacau
 adalah....


suami tercinta,apa yg ditenungkan tu bang...

cer tengok, kunun nak buat cupcake
tapi dulang nya terrbesar dari oven
so en somi patahkan dulang tu cam di atas
tp tak dapat tutup pulak ovennya
gambar tuan tanah ???
hm hanya utk simpanan peribadi
agaggaa...almaklum lah dalam rumah
tuan tanah berpakaian sangat sopan wink


cupp...sesapa yang pandai wat cupcake, silalah berkongsi dgn saya ye. tgh cari bahan tuk buaat fondant.susah nak dapat gelatin kat sini.ada cara lain tak??


4 comments:

Fiza Z. Abidin said... BALAS

hihihi comel...dulu 1st time fiza beli oven pn sb teringin nk mkn kek jugak..sudahnya bleh dikira bape kali je buat kek..selebih tu berhabuk lah oven :P smpi incik husband ckp bersihnya oven ahahahah..

aDieyZa said... BALAS

wah, terliur zana dibuatnya.. nampak kek tu sgt sedap!!!!! kalau dekat, dah lama zana gie rumah eka.. hihihihi

PuaN su SU said... BALAS

eka......
post kat cni skit kek tueeee

eMMe said... BALAS

alaaa..eka, me tau makan je, tak penah lagi buat sendiri, selalu wat kek kukus je, tak penah wat kek bakar, tak tau bile nak cube, coz mood malas menguasai diri, hehehehe....