Sunday, March 21, 2010

aku di PUB

ye.....
apa????
 korang igt pub???
pub=Pasar Utama Bintulu
hehehhe...
macam2 ada kat sini
terus teringat aku kat kg halaman
rakyat jelata mmg la ramai
sume pakat p beli ikan+ayam+sotong dan tidak ketinggalan

1.
   
apa tuh??? ulat mulong.nyaman (aku tatau org islam leh makan ke tak benda alah ni,tp ada stengah fatwa cakap makruh...kalu boley makan pun i will not...aiiee tingat lg dia terkodek2dalam besen tuh.1 badan meremang.1 longgok=RM10) cuuuppp...ada sapa nak order bagi tau aku... ;=)
  
2.

ni pulak apa??? itik...itik tu dibungkus dgn plastik.senyap je mcm dah ready tuk dijadikan sup


3.

dan ini???sume orng kenal udang kan...bezanya saiz dia...bapak punya besar kat sini.tak penah aku tgk udang sebesar ni.lari !!! takut kene sepit kelak tok eh..


ada banyak lagi.
tp aku tak sempat snap..contohnya labi2
buat pengetahuan korang..
aku tak beli pun ketiga2 item di atas tu
aku g pasar tuk cari ikan siakap
kunun nak bakar dgn en suami
bt air asam dgn gulai
pergh.....terangkat abes


ni serba sedikit keadaan kat pub yang aku pegi tadi

1

mak cik ni jual sayur kangkung+serai.all the vegetables there.memang dorang dah letak longgok2.

2.

kat area situ gak ada kedai.kedai serbaneka.cuba tgk mcm2 ada.langsir abad ke berapa tu ae...pun ada gak dijual.ko nak apa sume ada kat sini.

tp aku rasa quite mahal drp harga asal dia.
aku pun pelik kenapa barang2 kat sini mahal2
padahal kalu ikut kemampuan...
aish...kesian aku tgk
sedangkan anak murid aku ramai yg dr berpendapatan rendah
kira ada letrik kat umah tu bersyukur gila la.

3.

ada juga main sabung ayam tuk dapatkan duit...

4.


apa???nak cari metro???berita harian???jangan harap ok.ini je yg ada.blk semanjung baru ada ok.camne tah bertuk front page metro.aku pun dah lupa.aku dah biasa dgn borneo ni ha...




pusing punya pusing
puas cari siakap
confirm tak de
mungkin dah lewat kelua kot
tu la ajak en suami kua awal...
tau dia ckp apa...
'ikan tido lg la syg...'
tp ye la...
aku pun satu
ajak dia g pas subuh.
kul 6 camtu
mamai la die
skali dua2 kecundang
 terlelap...kul 8 baru terjaga
seperti biasa men o som dulu atas katil
sapa kalah dia mandi dulu
hahaha.teruk betul la pasangan suami isteri ni kan

k bebalik pada citer aku setelah pusing buat sekian kalinya
mencarikan siakap.
tapi gagal
aku decide tuk bt nasi lemak je
beli timun n others keperluan tuk seminggu


ni nasi lemak tuk en suami...


aku bt sambal sotong+ikan bilis goreng+telur mata kerbau je pun.
en suami ngadu nasi lemak kat kantin tak de lemaknya kan
nah... isteri mu ini bt baik punya lemak
sampai tersadai depan tv tu
kene penangan nasi lemak aku
lom bgn lagi tuh
dah bope jam tido
skang kul 5 dah
tadi kata nak ambil angin kat tepi pantai
sian pulak la nak kejut suami ku ituw...
tido baik2 ye
mimpi shweet2












0 comments: