Thursday, March 18, 2010

last minute plan

tadi...dalam kul 5 camtu tiba2 muncul idea bernas en suami.dia nak bawa kawan dia dtg umah.aku ni dok pk tak kan dtg saja.mesti kena jamu mkn la bagai.nak masak apa ini malam.tak patut kalu jamu roti mayat je.td nya nasi ayam pun dah licin.makna nya aku kene masak lain.5minit gak la aku dok dpn fridge.tgk apa yg ada.aku ada nmpk mushroom dlm tin...dgn tak semenanya tekak ni tinginkan macaroni.kbetulan bhn sume ckp.so aku bt la.


tara....



dari hujung tu kuah macaroni,match potato,kentang goreng.air lak aku bt puding cocktail dgn orange juice.ok ke??simple je kan...



atas salad tu match potato (dicampur dgn mayo+bawang cincang+gula+garam) feveret aku.mana aku blaja tah


sila abaikan plate yg lain coraknya.tak cukup pinggan daa...igt nak beli plate yg plastic je leh pkai buang masa nak pindah nanti.lg pun sng nak usung.yg ceramic ni mak ai berat nya.terkial2 tgn aku nak bawa. set pinggan ni mmg tuk kami dua je.mmg dlm set dia sume dua2.2mangkuk besar,2 mangkuk kecik,2 plate.



since aku kawen ni la pertama kali aku bt macaroni.en suami kureng sket western food.tp dia mkn je..cuma tak de la bertambah cam mkn nasi aym tadi.

ok la ae nak bergotong royong basuh pinggan dgn en suami.
nite...

0 comments: