Thursday, March 11, 2010

PPDa judgement

lega teramat lega.arini merupkan judgement tuk program PPDa@Pendidikan Pencegahan Dadah.skolah aku terpilih tuk competition di peringkat daerah...program ini memberikan kesan sampingan terhadap aku.penat sgt.aku terpaksa spend more time kat skolah.dah tu marking exam paper pun tak sempat.1 ari sebelum judgement day aku masuk kelas 1 masa jer,kelas tahun 6 (no matter wat,kelas ni mmg aku tak leh miss,sbb dorang nak UPSR kan.dah la aku bengang result dorang teruk.k nanti aku bebel lain pasal result budak.1 entry pun tak abes kalu nak bebel kat dorang..) yg lain aku bg keje kat budak suruh dorang buat,then aku kat bilik operasi.(bila dah tinggal dorang dalam kelas macam2 la berlaku...bergaduh la...kejap2 ada je budak yg kepoh datang ngadu...dalam hati 'tak nampak ke cikgu byk keje ni...')byk sgt benda nak kene bt (since 2 minggu sebelum hari pemantauan baru aku diberi tahu yg aku terlibat sasma dlm program ni ) .tp rasa free bila dah setle.tatau la apa keputusannya.janji aku dah bt abes baik.tawakal je la...ni pic yg sempat aku snap masa judgement day...


begini lah routine harian aku as a teacher.dgn teaching aids nya (sumtime la.macam rajin ssgt aku ni nak bt teaching aids slalu..tp ada 1 je yg tak kena.name tag tak pakai.kalu org ppd datang baru gelabah cari name tag. tak mengamalkan profesion perguruan ni.nanti kene tindakan di bawah akta....tah...tak hingat)

ni cikgu cikgi yg bertungkus lumus melukis.bakat terpendam tau...bukan saja kene mengajar tapi jadi pelukis.





pemantau dah datang.sasmbut jgn tak sambut...


kitorang bawa dorang ke..................

1.sudut ppda

sudut ppda...aku yang buat visi dan misi tu ( ceh nak juga...)


awas !!! kawasan larangan (terletak di pintu masuk sekolah) .sekiranya anda drug addict,you are not allowed to enter dis area...


2.sudut +ve






lokasi ini terletaknya di bawah tangga.tetapi apabila digubah dan kena dgn sentuhan tangan ustaz fuad, cantik jadinya...bagus ! mengadaptasikan ruang yang ada.

the info about drugs along the corridor ( utk ke sudut -ve)


wall decoration

3.sudut -ve


liku-liku kehidupan penagih dadah.tengok jarum tu..mak datuk besar giler.



ni pulak.jembalang dalam penjara yang menunggu masa ke tali gantung disebabkan drug addict.orang patung ni dibuat daripada kayu ( kerusi2 yang dah senget benget tu... kitorang tanggalkan skrunya then bentukkan jadi org) berat gile nak ngangkat nya.orang patung ni jugak la selalu mengejutkan aku.specially,masa aku balik lewat ritu,cuak aku.igt kan benda apa.lain mcm je.dah mlm,terbatas la sikit penglihatan mata aku ni.pada hal dah tau dorang letak orang kayu tu.


ok...nampak tak aku close up lagi tali gantung nya.




ni pulak gambar-gambar akibat menagih dadah..kasi gempak sket.biar anak murid aku takut dgn benda2 ni...hahahha...ada gambar bontot yang disebat,kudis2 kat tgn penagih.mcm2 la.tp tak larat la aku nak close up kan.

4.lain-lain sudut


sila abaikan watak2 yang memenuhi ruangan ini. (dalam kawasan sekolah tak leh la nak daring2 sgt dgn en suami)



dan yang bawah ni sume sampingan je.hehehe


             


      
isk...isk cikgu eka ni.le kanan salah kiri pun salah


cantik tak skalop tu.aku baru belajar buat.skalop tu dibuat utk mengiringi perjalanan ke kantin. (en suami,teringan pulak masa wedding kita ritu.kan i suka betul tgk dorang bt keje2 hiasasn ni)


actually ada lagi ruang2 yang aku tak sempat snap cth nya di ruang legar+kantin+pss+bilik BnK.even kat kelas aku sendiri pun tak sempat snap.next entry la.tak sempat sudah.sbb aku ada kelas.karang bertumbuk cam semalam lagi ank murid aku tuh.

so.....
leh menang tak rasanya????? hehhe...aku bukan nak sgt title juara tu.kalah dan menang tu isu no 2.apa yg penting (kerjasasma...hehehe) objektif tercapai.sekolah merupakan medium penting untuk menerapkan budaya 'belia benci dadah' di dalam jiwa murid2 aku.tu je...

0 comments: