Thursday, March 18, 2010

home made nasi ayam

memandangkan semalam baru shop bhn mentah.so dlm fridge penuh dgn segala mak nenek.dah tu en suami dok merengek rengek nak nasi ayam macam aritu.so aku turut kan la kata hati buah hati tercinta itu.lagi pun aku dok umah je rini tak ke mana2...aku pun bt la...


nasi tu dah runtuh time aku snap.adui


suka betul aku tgk en suami makan.berselera.sampai 3 kali dia tambah.itulah kebahagiaan seorang isteri tatkala si suami menikmati makanan yang dihidangkan
sama gak cam ari2 sekolah, hilang segala kepenatan aku balik sekolah bila tgk dia mkn
sebelum kawen aku selalu kagum tgk kawan2 yg dah kawen,pas balik keje terus bertungkus lumus memasak kat dapur nak bg suami mkn (dalam hati taka penat ke dorang ni) skang baru aku tau camne.kepuasan...
ketahui la isteri2diluar sana memasak utk suami merupakan salah satu ibadah yang amat tinggi ganjarannya.senangkan si isteri nak dapat pahala.aku ni bukan la baik sgt...but i try to learn to be a good wife.byk klemahan aku berbanding isteri2 diluar sana.

wahai sahabat...berikan tunjuk ajar kepada sahabat mu ini yg baru di alam rumah tangga
she needs guidance like as some advice from uols


2 comments:

10 said... BALAS

chaiyok2... pulun eka jangan x pulun... hb org perutnya udah berisi(boroi)... sabar je la... hahahahhaaa...

em... mmg puas kan bila masakan kita dinikmati dgn selera...

E K A said... BALAS

tak pe bia boroi...eka pun nak boroikan en suami.hehehe...tp tak boroi gak...kuat mkn...bdn tak naik