Tuesday, June 8, 2010

honeymoon -->sabah part2

.......di kk sudah......


lepas check in, rehat jap...malamnya harus la merayap-rayap dgn en suami...





sum more en suami br nak berjinak2 dgn bandar raya metropolitan...itu untungnya org dah kawen ni...malam2 leh tgk lampu...bercanda di tepi pantai sambil berpeluk-pelukan berpegangan tangan (wink) ...kalu lom kawen mau kene tangkap basah...tp bila dah kawen...aku bebas melakukan apa saja...hahaha...tapi yang tak beshnya keadaan fizikal kitorang ni...slalu disalahtafsirkan org...org slalu igt kitorang student...kalu nak masuk apa2 tempat best la...sbb dorg charge student fee...sgt suka bab ini...tp part nak masuk hotel selalu aku jd serba salah bila org ushar pelik jerk...padahal dah jadi laki bini pun


thanx en suami...belikan kasut crocs ni...


according to the picture above...aku sgt suka pakai kasut ini...sgt comfort...kasut tu di beli en suami masa kat bintulu lg sehari sebelum travel...tup2 je ada depan mata.nasib la muat2 je dgn kaki aku yg kecik ni...kalu tak kene g mall balik...tukar size lain...pandai betol suami ku ituw memilih kasut utk isterinya...mungkin mengenang kan isterinya yg hanya ada heel, dats y dia beli crocs supaya tidak sakit kaki utk perjalanan yg jauh...my faveret kaler lagi tu!!! sa.......yanggg abg...



.....................pagi...................


esoknya...i woke up earlier...tu pun tekejut sbb tgk dah cerah kat luar sana...awal betul dia nya sun rise.kalu kat sarawak kul 6.15 camtu br nampak matahari terbit...sabah kul 6.00 dah cerah ok...nampaknya mmg kene bgn subuh awal la esoknya...tp kalu bulan pose bestla...dorang leh buka pose awal...k...berbalik pada citer aku, pas je subuh terus mandi...tau tak kenapa??? nak g gaya street...bt pengetahuan korang gaya street hanya dibuka pada hari ahad, waktu pg je sampai 12 tengah hari... along the gaya street mmg ditutup utk diberi laluan kpd peniaga-peniaga...dah la jualan borong



macam ada



yang ini wajibalqhunnah la



sampai kan ini pun ada...


kucing parsi pun ada jual RM1900...mahal nau...sebijik cam noni...agak2 tak de duit aku nak jual la noni tu...hehehe (tipu) ...tak tergamak aku nak jual cayang sgt kat noni.windu pulak kat dia...kat gaya street ni...daya tarikan pertama aku adalah paerl n crystal...





aku sure nya...kalu korang di tempat aku nescaya korang pun terbeliak mata bila tgk pearl dan korang pun akan bertindak seperti aku...rambang mata...sume benda aku nak hangkut masuk kete...berdozen2 brooch aku beli...sbb tingatkan sanak saudara di kampung...nak dekat raya ni kan...mesti sume org nak cari brooch baru.utk match dgn baju raya.dah la murah giler...tu yg tak terkawal tuh..en suami pun sama naik...1 kepala...gila shopping dua  laki bini ni...suker suker...tp bila mengenangkan pasar philiphine lom pegi lagi, aku kawal sket la nafsu tuh...org kata kat situ lg best~syurga beli belah~



ini kesukaan en suami




dan ini pulak kesukaan aku


memang sepanjang2 gaya street ni ada jual gini...sgt byk pilihan.tinggal pilih je...dan aku ada amik no fon beberapa supplier kot2 la ada niat nak niaga aksesori cengini...eceh...tinggi tul harapan tu...macam la ada masa nak ber business woman...lg satu aku nak bg tips kat korang time membeli belah kat sini...pandai2kan la diri korang tu ckp dialek sabah yer...so dat korang akan dapat harga yg berpatutan...mungkin dia igt korang local...so dia tak leh nak kelentong harga...aku dgn en suami tawaf sampai nak tutup dah tamu nya...ye la 1st round...aku nak tau dia nya rate...2nd round br beli wif the best price...aku beli bracelet+brooch+butang bj melayu...utk korang gak kan...yg mana menang contest la..hehehe....



............petang...........


pas puas membeli belah di gaya street balik hotel mandi...panas bangat...mula2 aku argue gak...tak rasa pun bayunya...panas cam kat sarawak gak.tp atlast baru aku tau kat mana kws bayu tu...kalu kat kk suhu dia sama je cam tempat lain...tp kat tmpt yg satu ni mmg sejuk gile...nak tau kat mana korang kene baca entry aku la...ok..petangnya aku dgn en suami plan nak g mall...tp tatau kat ne...so kitorang cari sabah tourism amik map



 
aku tertarik dgn satu location ni iaitu

  Menara Tun Mustapha


kami



 
elelele...sama tinggi dgn en suami je tower ni



model kereta ke model tower ni


 
ni kat depan tower <-- vandal


mesti korang tertanya2 apa yg ada kat tower ni kan...apa yg menariknya...tak de apa pun dari luar. sama je cam tower lain...actually bangunan ni menggunakan teknologi bangunan tergantung. namanya diambil sempena nama Ketua Menteri Sabah ketiga, Tun Datu Mustapha Datu Harun. Menara setinggi 30 tingkat ini menjadi tarikan utama pelancong dgn restoran berputar "Atmosphere" di tingkat 18 yang merupakan satu-satunya restoran berputar di pulau Borneo.



modern concept...suka kerusi dia



 cantik sgt restaurant decoration



belakang tu laut je


 
tapi food n beverage dia bapak punya mahal...

coffee dia mahal dr star buck...RM22...pergh...tak baik kan...makanan pun nak berkira.dalam kul 3sengah camtu kitorang gerak dari restaurant tu... then pegi ke suria sabah...one of shopping complex kat area gaya street. lama gak dok dlm tu...round2 kempiskan purse





 





pusing punya pusing perut lak lapar...en suami nak mknan nasi campur...so kene cari gerai kat luar la.on the way dok pusing2 tuh mata aku tertumpu pada satu kawasan...penuh dgn umat manusia


nampak tak kecik2 cam lalat tu...


ha......itu kepala org.bukannya lalat...aku cam excited nak tau.pastu suh en suami benti kejap...tgk apa yg dorang bt.len macam je gayanya...nak kata renang pun idok...





turun je dr kete...aku ada nampak stalls makanan...were decide mkn kat situ je la since dah ada depan mata...bila waiter dtg amik oder apa lagi aku pun tanya la...apa yg dorang bt kat tgh2 laut tu...rupanya dorang carik kerang...masa on da way nak balik aku nampak sorang budak kecik bawak berbundut2 plastik isi kerang...gigil2 1 badan berendam lama sgt kot....hhehe...


..............malam..............


pas abes makan kitorang terus kan misi menerjah ke mall seterusnya...kali ni pegi ke 1borneo





 besau gile...tak silap aku mall ni baru gak launch (2thn lepas tak silap,correct me if im wrong) n paling besar kat borneo. terlepas rindu kat queensbay sekejap










 sekian saja berita utk hari ini...misi menerjah ke setiap mall sudah selesai...padahal tak sempat masuk semua mall lg pun...sbb masa dah mencemburui kitorang...mall pun nak rehat gak,jadi kitorang kene akur la...balik hotel...rehatkan minda...perjalanan yg lebih challenging menanti esok hari





0 comments: