Thursday, June 10, 2010

honeymoon-->sabah part6

perjalanan masih diteruskan lagi.lepas kundasang singgah tempat ini pulak...


ranau...terletak di kaki bukit...bawah dari kundasang

ada sedikit kemajuan di pekan ranau ni. on the way nak ke ranau tu...sempat la nyinggah merata tempat...ops lupa pulaksemalam aku dah janji nak bg tau hotel yg best area sini kan...kali ni aku advice korang nginap kat sini...veri da best one...tp area nak ke ranau la.kundasang-ranau tak jauh mana.cuma kene redah lereng2 bukit je la


kinabalu pine resort RM 175 per nite (kalu tak silap) ...kalu hnymoon nya pakej RM190


peace


taraaa...


geram tgk bunga carnation mekar mewangi






actually...masa bergambar ni ada matlamat lain sbenarnya...aku nak tgk gunung kinabalu.awal tau aku bgn...tp dia tersangat la pemalu.tanak munculkan diri.geram jerk...hanya org yg betul2 bernasib baik jak akan dapat tgk the appearance of mount...ini disebabkan dia tersangatlah tinggi sehingga mengapai awan di langit...so nampak cloudy je on dat day.misi gagal lagi !!! korang rasa aku dpt tgk mount ni tak nanti...??? (bukan contest ae) jawapannya : tunggu next entry ae...hehehe ;-)



si gunung yg pemalu...asyik selimut dalam awan jerk


..............(*_*)...............



dalam kepala ada 2 lokasi yang hendak dituju pada hari ini...hehhehe...besh besh...dah atur baik punya rancangan semalam.mula2 nak g SPA ikan dulu...jauh gak nak ke sini...ada dalam 30-45min dr ranau. korang mesti ckp hek eleh mcm kat tempat lain tak de spa ikan...kat pesta png pun ada.ye aku tau...yg itu kita kene dok dlm kolam yg disediakan.kali ni...yg kat sabah punya ikan...dia tak letak dlm kolam...ko masuk je sungai...ikan2 tu akan berebut2 gigit kaki ko.hahahahha...dah la gemox2...tgk je la pic dia ae...tanak cite panjang leret2...


vandal ni


ha...ni tajuk tempat tu


ni...dia nya entrance...masuk kene fee tau utk 15 minit



kasi itu ikan makan dolu



jernihkan airnya...bila campak je makanan,berpusu2dorang tu ke arah mknan



besar tau...geli gak mula2...sampai jerit2 bila dia gigit kaki aku nih


tgk sume pakat kumpul kat en somi.


masa ni aku tak turun g...tatuuuttt


en suami kalu dgn ikan...serah...


lastly turun gak...rugi dah bayar fee kan



di sodoknya tgn aku.lapar betol dorang ni.abaikan tgn aku yg berbelang cam zebra tu


tgk...sama besar dgn lengan en somi


dah tunjuk peace tu kira ok la tuh...mula2 je tatut



sempat pose dalam sungai tuh



aiseyman...ala2 world cup champian la pulak


 tak silap aku masuk dlm nun RM5 kot utk 15min.kalu tak silap la...kalu mandi RM10...masa aku g sana...ada nenek tu naik wheel chair dok dlm sungai...lumpuh agaknya...maybe ini salah satu terapi utk dia.ok la.pengalaman menarik SPA ikan di dalam sungai...en suami sgt teruja tgk ikan yg gemok2 tu...pas ni kitorang g poring pulak...on the way tu...singgah sini dulu


suka betol dia main panjat2 tau...risau aku


..............(*_*)...............

actually petang semalam dah datang poring hot springs ni...tp dah tutup...aku igt... poring ni cam kat semenanjung la...air panas baling kan buka malam...so aku g mlm la.logic akal aku...takkan tgh2 ari mandi air panas...makin panas la jadinya...mungkin environment kat sini...tgh hari pun sejuk kot...


kedai craft depannya je buka

..............(*_*)...............

maknanya terpaksa lah datang lg sekali...dah la jauh...dr ranau ke poring dlm 30-40 minit drive...tp tak pe nak mandi kolam air panas sabah punya pasal.hehehe



kene redah jambatan gantung dulu



cuba baca notice dia...tatuuuttttttt...



kolam air panas


ini asal usul kolam air panas nya


panas airnya



kat sini superb punya panas...nampak wap dia kelua



pastu g air terjun kipungit dekat jerk dgn poring


wow...shanteqnya waterfall (pssst...uols tak perasan ke baju kitorang.dari tadi lg..hehehe)



dear...pesal gelap gambar kat sini...confuse...apakah kesan main laut smlm



me pun dah hitam..oh no...


0 comments: