Friday, June 25, 2010

~ Sangat2 Sedih...~

cerita ni berlaku semalam pas aku balik sekolah...tp tak sempat nak stori mori kat sini...nak jadikan cerita...aku lunch kat luar semalam sbb tak larat nak masak pas abes kelas tambahan...then g la 1 kedai ni...dah oder apa yg patut...datang 1 watak ni...'gadis' + very good looking...ya...cukup pakej...yg en suami pulak dok tunjuk2 sambil moncongkan mulutnya ke arah budak pompuan tu...mula2 aku igt en suami ni...ei...nak kena laki aku ni.karate kang...tak penah pun sebelum ni dok main mata dgn org len...aku tarik muka la...pastu en suami ckp...syg, cuba tgk kat tgn dia tu...ada apa... o...rupanya...en suami bg signal suruh aku tgk budak tu...mata en suami tertumpu kat 1 objek. aku pun tgk la...ada kotak rokok...aku ckp...ala boypren dia punya tu...en suami pun cam leh trima apa yg aku ckp, then sambung makan...suddenly...budak pompuan yg dimaksudkan tu panggil waiter 'woi...tempat buang habuk rokok ada dak" dr bahasanya cukup menggambarkan betapa.... (sila sambungsendiri ayat tu yer) dah la loghat bahasa aku...terkezut ar...bila tgk kat tgn dia ada sepuntung rokok dan mulut pulak penuh dgn asap...aduhai...syg nya muka sket punya cantik...tp...haisy...aku bukan niat nak ngutuk atau aibkan budak tu...cuma terkilan...bila seorang gadis melayu yg kununnya penuh dgn adab sopan 1 masa dulu dgn riaknya ber smoking di tempat public cengitu.aku bukan nak tunjuk yg aku ni baik sgt...tp rasa malu gila...org lelaki keliling dia takde pulak smoking. dah tu ada lak pakcik2 yg boleh di title kan abg ustaz dok tgh mkn gak...sume tgk je dia...tp dia bt tatau je...siap gelak huha huha lg seolah2 mau kan perhatian. apa ko megah sgt bila asap rokok yg berkepul2 keluar dr mulut ko???  atleast kalu dah ketagih sgt...balik karang la lepaskan gian...terfikir gak aku...apa nak jadi dgn nasib ank muda kita...bakal2 pemimpin kita nanti.minta dijauhkan la benda2 ni jadi kat keturunan + anak murid aku...sorry to say la...aku mmg tak gemar org camtu...sebelum ni aku penah tgk pompuan smoking...tp bukan sedara semuslim aku...so aku tak amik port la + aku tak kisah...tp bila tgk sekaum...aku jadi kisah...





p/s : sori kalu ada yg terasa hati ke hape...tak de niat nak aibkan sapa2...cuma nak kita lebih peka...takut2 terjadi pada sedara mara kita...lihatlah kawan2 betapa negara kita telah terpengaruh dgn budaya barat...adeh tounching tul la aku entry kali ni...hokey...aku takmo ckp lebih2 karang budak ni  tau mati aku...hehehe

0 comments: