Sunday, January 16, 2011

bantulah mereka yg memerlukan

salam uols, wat pe petang2 ni
aku dok umah je
jarang taw, aku ada kat umah di petang ahad gini
tp disebabkan kat luar sana hujan 
oh tiap2 ptg hujan la sejak 2 menjak ni
ampai baju pun tak kering2 lagi
jadi rumah lah tempat aku melepak
disebabkan tak de apa2 nak buat
petang2 gini aku blogwalking je la
masa blogwalking tadi
aku ada jumpa satu blog ni
tertarik dgn entry yang di iklankan
tersentuh hati aku
bila melihat gambar ini


nasib si hairuman


berdasarkan bacaan aku
beliau boleh dikategorikan sbg orang susah
selama hayatnya
beliau menyara 2 org kakak yang kurang upaya
mereka juga merupakan anak yatim piatu
ketika sedang memungut kelapa sawit
tiang elektrik berkuasa tinggi telah jatuh menimpa dirinya 
dan 
membuatkannya terkena kejutan elektrik
50% badannya melecur teruk 
utk detail baca sini

...........................................................

walaupun aku bukan dermawan atau hartawan
tapi dengan terbitnya entry ni
aku harap sedikit sebanyak dapat membantu beliau
kepada yang berkemampuan,
sama-samalah kita meringankan beban Hairuman 
semoga  Hairuman cepat sembuh... amin...
aku sertakan sekali
no acount kakak hairuman = Maryuni Bt Miskon


162030632448 = Maybank 
(aku try masuk kat sini, tp tak dapat, kenapa ae?
dia ckp"Unsuccessful - Account is not authorised" )

 12570000529 = CIMB


pst : hari ni mungkin hari dia, hari kita ???
jadi sementara kita berkemampuan,
hulurkan sedikit bantuan kpd yg lebih memerlukan


2 comments:

:: Mrs.SyahNia :: said... BALAS

ya allah!!!
tak sggup nak tgk..
aptah lagi die mnanggung sakitnya

Mrs Azhar said... BALAS

iskkesian sgt2. wani pun nk tulis pasal dia lah t blog. at least tu pun salah satu bantuan kn..