Wednesday, November 24, 2010

homesick !!!

aku rindu kampung...tolong !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 terbayang lagi wajah2 kesayangan aku di kampung halaman
serius rasa cam nak balik skang juga
sian en somi terpaksa melayan anak tunggal sorang ni
nasib abg la.syg dah ckp, dari mula2 dulu lagi
'penyakit' ini memang sering menyerang 
selepas balik dari kampung
bila jadi mcm ni
hanya gambar lah pengubat rindu aku
masa dok tgk gambar tadi tetiba 
terselit satu gambar masa balik kampung umah tok
citer ni, citer lapok actually...
masal bulan 11. thn lepas. ehm mcm lama benar je dgr.
tahun 2009 la, cuti skolah baru2 ni

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ari jumaat sampai penang...sabtu aku 1 famili g jenguk tok kat kampung... sume sedara masih ada di kampung, masih mood hari raya la kata kan. derang pun belum balik ke 'sarang' masing2 lagi...dah alang2 dpt kumpul ramai2 tu apa lagi. kene paw la aku :) tak la mmg dah niat nak belanja derang bukan kene dgn tok...tp dgn mak sedara n sepupu sepapat...derang ckp...jom serang 'orang kaya'...hah??? orang kaya... tak de maknanya kaya... derang igt aku ngaja kat sarawak duit byk agaknya, bawa blk duit berkepuk2. tak de nya byk...bila ditolak ditambah, sama je. bak kata org, makin besar periuk nasi, makin byk kerak...aku sokong sgt dgn statement ni. aku bawa derang mkn kat satu tmpt ni, pemandangan sgt cantik... sbb atas bukit. nampak penang bridge dari ats tu. udara sgt la nyaman...owner dia omputih yang sgt fasih berbahasa melayu dan western food sgt puas ati, kata owner mat salleh ...  harga makanan jugak agak murahan...tajuk restoren kedai tu ANISANI. oh ini bukan entry bodek nak dapat komisen dari pihak tertentu ya



orenjus tak sampai RM8 pun kalau tak silap la


RM9 ~ berbaloi baloi kan, mana nak dpt kat tmpt aku



total semua sekali...around 100 je. en somi cakap sama dgn harga setiap kali kitorang mkn kat hotel. tp kat sini berbaloi2... sbb dalam harga yg sama, boley isi byk perut... actually banyak sgt gambar, tapi semua dalam kamera makcik...en somi tak bawa dslr at dat time beliau sgt frust sbb tak leh capture gmbr png bridge gambar di atas ni pun, belas ehsan BB aku. terima lah seadanya ye...last but not least




makcik aku dgn icha (sepupu) yang tgn sebelah icha tu adalah maksu

~seronok sgt sesekali gathering camni~



0 comments: