Monday, November 22, 2010

pasar kemboja

ha...sapa penah pegi pasar kemboja.angkat kaki...ala...bukan susah pun nak ke pasar kemboja ni. tak payah rentas imigresen pun...kat mesia pun ada pasar kemboja...actually pasar ni dah lama ditubuhkan.cuma aku je baru pegi. sbb kekangan waktu...setakat cuti sminggu dua berangan je la nak g sini.tp dah alang2 cuti lama ni, aku nak la pegi ke tempat yg org dok kata tudung murah giler tu...kalau tak silap aku, pasar ni cuma buka pada hari isnin n jumaat.correct me if im  wrong. apa yang ada kat pasar ni...zassssss jom tengok


nampak tu...seplastik tu


kasi close up lagi


ada tudung


kain pun ada...

makcik2 ni semua org kemboja


sebab itu lah pasar ni org gelar pasar kemboja...bertempat di kampung kedah, parit buntar...dekat dgn umah aku. walaupun pasar ni tak la semeriah di masjid india n nilai, tp ok la utk penduduk di sini. banyak pilihan jugak. kalau pegi hari isnin, tak byk sgt... tapi kalau hari jumaat super la byk...itu kata org la...dan tudung2 kat sini sangat lah murah...kalu tudung rozita che wan tu kan...sekodi=10 helai...RM180 sahaja..sumer cecantik...sangat rambang mata...agak2 korang aku tergoda tak dgn tudung2 ni...hahha...


bukan namanya eka lah kalu tak beli apa2 kan


gambar di atas merujuk kepada hasil dapatan di gerai pertama. selalunya aku akan round dulu, survey harga, then baru decide nak beli. tp pagi tadi...hantu mana tah rasuk badan aku...apa aku rasa nak, terus masuk lam plastik suh makcik tu kira...geleng kepala en somi, sbb 'kagum' tak terkata dgn reaksi si isteri...dah la tu...bersoping secara tak sedar. seperti biasa aku mmg tak bawa duit. en somi pulak kebetulan mmg baru tekan duit sebelum ke tempat kejadian, abes ar duit dia...balik rumah baru sedar 500 dah terbang. tapi serius tak sedar kalu g tempat gini... tak pe bang...potong je duit nafkah zahir syg utk bulan ni....:) lagi pun brg2 yg dibeli tu bukan utk aku sorang.aku beli utk famili en somi, and mama aku jugak



ini je milik aku


dan ini ~ kain cotton ni RM 25 aja.murah kan...


kata guru sekolah haruslah ada byk kain utk wat baju kurung kan. bukan sekadar utk raya...actually kain ni aku nak buat utk baju raya thn depan...kununnya la. tapi tak tau la, aku leh tahan ke tak bila tgk kain yang dah siap jadi baju, tersadai begitu sahaja dalam almari... aku bukan boley tgk saja


testing ~ pucatnya muka ku ituw


tudung rozita che wan ni pulak RM 25..murah kan korang, ke standard price kat sini. sbb, itu hari, aku beli kat bintulu = RM 80 sehelai. tu yang aku borong tak hingat tuh...sbb aku rasa murah giler kat sini.dan aku dpt rasakan aku ni cam jakun...cam kera dapat bunga...sekali balik kampung... teruk kan...


psst :hari ni je aku rasa free sket...kalu tak pukul 11 mlm baru balik umah berehat. aku dah jadi mall hunter skang ni. banyak sgt barang nak dibeli

14 comments:

eMMe said... BALAS

ohh~ kat parit buntar ye Eka, jauhnye jalan
umah sape kat Parit Buntar?
ade ye pasar kemboja
sgt la mE tak tau..n rasenye lame sgt tak ke Parit Buntar

E K A said... BALAS

emme, umah tok kat parit buntar.g melawat dia, dah alang2 tu...singgah kejap

puanstoberi said... BALAS

walaweh..besnya..tak penah tau pun Parit Buntar ada mcm ni. Lagipun mmg tak penah jejak kaki area PB tu walo duk kat Perak. tehehehe.
Tp nyer Jumaat Isnin je ke. Alahai..smpai ke sudah mmg tak dapek la...

Err..tudung layer tu mmg murah la kalo 25. Kat sini lum dpt lagi rega tu. Nak meniaga bes tu kan..kira kodi je. tehehheheh

anita_hanapiah said... BALAS

bestnya eka..bila p ni..ni nmpk sgt balas dendam ni...

E K A said... BALAS

k.reen : emh eka pun baru pegi.tp bila sembang dgn customer kat situ.ada yg dr taiping la kmunting la...g la k.reen.harganya cam ok je

nita : eka p semalam... mmg balas dendam pun nita.tehehehe :)

Lina Rahim said... BALAS

Eka g lagi ke Pasar kemboja tu? kalau g lagi,nak kirim boleh ke? maklumlah..tak balik semenanjung cuti sekolah ni..tergodanya tengok tudung murah2..*sob,sob*

E K A said... BALAS

ye ke lina..tak balik ae...maybe akan pegi, tp tak tau g.kalu sempat pegi..sbb derang kata hari jumaat lg best.eka nak try p yg ari jumaat.lina nak kaler apa

Unknown said... BALAS

isk murah nya..mcm nk p ja tmpt tu

ashu said... BALAS

amboii, borrong sakan nmpk???
tpi kalo tdung rozita yng eka pakai tu mmg harga dier rm25..kat kl ngn melaka pon harga cmtu.kalo kamo bli kat sarawak or on9(dlm blog)mmg mahal telampau..sbb tu sgt xsuke bli on9..pau ckp2..huhuuhu..xbebaloi rasanyer..hahahaha..
ehh, kedai2 tue mmg dkt area org jual baju murah2 tue ker??kalo raya fameli mmg suker sgt g situ..murah2 bajunyer.. :p

E K A said... BALAS

alinac...a'a murah sgt... beli sekodi lg murah.kalu nak tau detail lokasinya nanti, bg tau saya ye

ashu : ye ke shu...eka igt kan teramat murah dah 25.upanya mmg standard price ye.ni nak try g masjid india pulak...family ashu pun slalu pegi ae.mmg murah tmpt dia

Ilyani said... BALAS

kt sg buloh pn ade pasar kemboja gk... :)

E K A said... BALAS

mrs engineer : jual tudung gak ye kat pasar tu

ummu said... BALAS

bestnya,memang murah lah tu rm25.
sesekali dapat balik tempat sendiri
dan aa barang murah,apa salhnya.kan
lagipun barang tu memang nak digunakan

Prihatin said... BALAS

akak pun nak p lah kalau macam nie. macam best je kan?