Monday, February 7, 2011

cuti sekolah = masa berjimba

ya betul...tp aku dah mula naik bosan asal bercuti je, time cuti skolah. asal cuti sekolah je, aku pun gedik nak bercuti. kata cikgu kan. haruslah seiring sejalan dgn murid2 sekolah... derang sibuk cari baju skolah aku pun join sekaki...hohoho...tp itu cuti hujung tahun je la...



muka akan happy gini setiap kali cuti...psstt bulat gila muka aku, cam bola


kalu ada yg tanya, nape tak bercuti time 'bukan cuti sekolah'. adalah dimaklumkan, bahawasanya kami sebagai guru malaysia tidak dibenarkan utk mengambil cuti sewenang2nya waktu 'bukan cuti sekolah'. walaupun kami ada CRK cuti rehat khas sebanyak 7 hari setahun, tp mesti dgn sebab yg munasabah such as kematian keluarga. so kalu air asia bt promotion time bukan cuti skolah, aku kene pejam je mata ni...walhal hati meronta2, fikiran pulak ligat nak bagi alasan itu ini pada GB. tp aku ni cakap je, tak berani buat. takut kantoi... lagi pun kesian pada cikgu2 lain yg terpaksa ganti kelas kita... so terpaksa lah tunggu musim cuti sekolah, berasak2 dgn org ramai utk berjimba... dah tu time ni juga everything akan jadi 2 kali ganda, specially flight ticket...parking... err macam2 la.tp nak buat camne, once dah menceburi bidang ni, mmg kene terima...apa2 pun aku bahagia dgn hidup aku skang. walopun aku tak mewah mana, tp aku kaya dgn kasih sayang...

ops... lari topik sudah...lain yang aku nak stori actually. actually ini adalah kesinambungan entry lepas.lama betul aku diamkan diri, sbb...banyak keje nak diuruskan demi menggalas tanggungjawab yang satu ni...semak buku budak n wat lesson plan. alhamdulilah semua dah setle. baru leh sambung berblogging. tettt..melalut lagi. okies...sambung tentang percutian...selain daripada menjadi food hunter dan menghabiskan masa di dalam hotel, sapa tau apa yang aku buat dalam tempoh percutian ?????????????? apa lagi kalu bukan



upacara menyopingkan diri *nampak beg plastik penuh kat kaki tuh*


 hah...kasi zoom sket. some of barang yang berjaya dirembat


 ini pun aku rembat. sedangkan stok di rumah masih ada


ha...ini la antara kasut2 yg hilang itu hari.masih igt kah entry ini


seb baik jumpa...aku igt dah tercicir kat mana2. siap call hotel lagi.mana tau kot2 tertinggal kat lobby ke hape ke...careless dan aku mmg tak dapat dipisahkan...ala bukan aku...en somi kot ampung abg...dia yg angkat barang...eheheh...skali ko tau kat mana kasut ni duduk.nun bawah seat driver...cisssssss...puas aku announce kat fb kot2 ada org nampak kasut2 ni.pang bagi, mana org tau.kasut tu kasut kau.......



6 comments:

eMMe said... BALAS

wahhh..byk nye hasil tangkapan! meriah ye cuti CNY Eka, mE pun ade gak gambar nak diceritakan, tapi...tunggu mood mari la....

Unknown said... BALAS

betol la tu.. kita yg bkn cikgu tp bersuamikan cikgu ni pon terpaksa pejam mata jela tgk air asia pnya promotion..uwaaaaaaaaaa


*lawaklah kasut tu duk bwk seat driver rupanya..hahaha

Zana Adieyza said... BALAS

kasut pink tu sgt sweet!!!!!

hafiz said... BALAS

hang ni kalau shopping memang 1Malaysia la wei...

E K A said... BALAS

emme : cpt la stori me...im waiting
fiza : terpaksa la awk terima tempiasnya yer
adieyzza : tq...i like pink
madal : beysa la.kata pompuan

puanstoberi said... BALAS

tkpe la Eka..da namanya Berkhidmat Utk Negara.

Eh..akak pun guna term tu, tp leh gi jalan tak tggu time cuti sekolah.... (mode nak kasik Eka jeles.. ngeeee..... )