Friday, May 7, 2010

apa??? tak halal

ya....aku baru dapat berita ni
tapi tak tahu la sejauh mana kebenarannya
yg pastinya ustaz skolah aku dah kecoh war2kan citer ni
kalu aku silap hampun maaf dipinta
yg pastinya mmg aku dah ragu2
bak kata org kalu was2...haram utk kita mkn kan...
bukan ke mencari yg halal tu fardhu utk kita
pihak jabatan agama baru find out
yg roti cheff tak halal sbb mengandungi minyak tut...
(ank murid aku pgl ngot ngot dalam bahasa dia...hehehe)






ops lupa pulak....
pengumuman ni hanya ditujukan utk org sarawak ja ae
(saje je nak bt gimik)
sbb roti cheff hanya ada di sini
bt pengetahuan korang
roti gardenia kegemaran aku
tak de masuk kat sarawak
so setiap kali balik semenanjung
mmg aku tapau berbundut2gardinea tuk bawa blk ke sini
(mama nak dtg sini pun aku suh dia bawa 1 guni.terjakun pulak aku nih)
siap ada org pesan lg
kat sini hanya ada kedai cheff
kat situ ada jual roti di atas
sebelum berita ni aku slalu beli roti tu
salut dgn kaya ke planta ke 
masuk dlm toaster
selain pada tu ada gak jual kek
kek ala2 secret recipe
aku highlight lg skali...ala2 ok
sbb harganya standard secret recipe
RM 6.50 per slice
tp tak leh challenge secrt rcpe la...superb sedap agie
bila dah jadi masalah camni
tak berani lg dah aku nak g kedai cheff tuh
aku dah terpikir...
mana nak beli kek utk en suami masa beday dia nanti
baru plan nak bt surprise... adeh
tak kan aku nak kene redah ke miri yg berjam2 tu
dah tu masa beday aku nanti pun tak de kek befday la nmpaknya
meroyan aku camni
apa la nasib

0 comments: