Monday, May 17, 2010

yeay...ma parent was here ~part 1

ya...aku sgt ternanti2kan detik ini...sbb dah lama tak jumpa ma parent.lbh drp 5 bulan.sesungguhnya aku tak pernah dan tanak berjauhan dgn ma parent.tp apakan daya keadaan mendesak.aku terpaksa di perantauan berjuang demi mendidik anak bangsa dan peluang ni jugak aku gunakan utk berbakti pada negara (aiseyman...patriotik pulak) layan je ae gambar2 yang aku tempek kat sini....sekali lg aku highlight kan dis blog is the way to abadikan segala kenangan aku.pendek kata diari hidup aku la...sbb ada gambar yg tak kan hilang...

 .........................................................................

1st day

pada hari jumaat lepas aku bertolak dari bintulu-miri kul 4...then terus rushing g cari hotel.adeh...penat gak cari hotel ni...lastly dpt hotel ni je






ya...MIRI HOTEL.aku pun tak tau nape kali ni sume hotel dah full booked.ada program apa tah kat bandar miri nih.sebelum ni kitorang tak penah book pun...ada je hotel...so jadikan lesson utk diri sendiri gak...dah la demand sket bab hotel ni (padahal bersepah  je motel and Inn kat sini.tp takkan nak bg parent aku tidur kat situ kan) dah la pangai aku ni jenis nak yg ada bath tab...walaupun hotel ni tak seperti hotel 5 bintang yg lain tp ok la.lg pun murah.1 bilik RM hundred ++ n brekfst utk 2 org.yang aku ralat nya...breakfst dia tak best.sebelum ni hotel yg biasa aku masuk...dia surve secara buffet...ko amik la nak mkn apa pun kat situ.tp yg hotel ni lain pulak.hanya selected item kat set menu tu jer...item 2-6 hanya utk non muslim... (sbb ada myk tut) tak aci la kan...nasib baik la...waiter tu bg tau awal2...jd aku bg 3 bintang jerk utk hotel dia


 .........................................................................

2nd day
sesi pagi


celik je mata...pas isi perut terus gerak ke sini...


MIRI CROCODILE FARM...RM 15 per entry


tp masa celik mata tu...mama dgn abah buat2 kagum...eh kul 6 sengah dah cerah...matahari dah suluh bontot...ye la ma...sini sarawak...mmg awal...tp subuh pun awal.kul 6.20 dah abes subuh.1st day dorang kat sini, aku yg g kejut dorang solat...dorang tatau.aku pun lupa nak ckp.kalu kat penang kul 6.15 br dorang bgn tuk subuh...ok...berbalik pada citer ni...rasanya...??? apa yg ada kat farm ni...of course la...






ya...buaya ye kawan2...dah namanya ada crocodile gitu



itu bukan nya cicak atau biawak.mmg banyak gile makhluk spesis ini.ada story di sebalik buaya.org sini percaya...yg spesis ni merupakan jelmaan putera raja yg sgt kacak.nanti kalu aku ada masa aku citerkan ae...selain pada tu ada gak bear+cassawary+snake+phirana+etc...kalu bawa anak2kecik mmg sesuai la.lawatan sambil belajar di bawah tajuk "mari mengenal haiwan".ma parent mmg semangat giler...suka btol dorang.cuba tgk gelagat abah aku




masuk je farm ni ada replika crocodile



mana bole kalu tak de kekasih hati dia yg sorang tu...di tariknya mama aku kat sebelah




en suami pun...nak jugak...



otomennnnnn taro...



my beloved mum <--baru nak ajar mama bt 'peace' en suami dah snap



nampak tak buaya kat belakang tu...risau gak aku...bt nya dia terkam aku...haiyhhh...



 
seiring sejalan...bla bla bla...


dalam syok dok bejalan tu...belom abes tawaf lg farm dia... 


tiba2 hujan pun turun



frust gile si abah



hujan pun ada aku kesah




selamber je bergambar dalam hujan...


tapi sampai satu tahap bunyi guruh yg sangat kuat seakan bg warning kat aku...aku pun tak berani g nak redah hujan.karang kene kilat pulak.then en suami decide blk hotel


..............................('_').............................
sesi ptg

disebabkan hujan byk aktiviti terpaksa ditangguhkan..kepala pun dah poning main hujan.jd haruslah balik hotel mandi.then reschedule balik program utk harini.kene fokus pada indoor akt sbb hujan.kitorang g shopping complex.aku melantak mcd sepuasnya...apa yg boleh aku katakan...nikmat...full stop.dah lama tak mkn mcd...pastu g shopping...g kedai handcraft.around 2 hujan pun dah reda...bawa mama aku g taman.ada titi gantung...mama aku nasib tak bt hal...kan dia gayat...








luruskan barisan....







 
 reflexology



 
ada gak yg nak inter frame

tau tak apa yg budak belakang tu nak...baik punya landing.dia nak bt filem 'kuch2 hota hei' dgn aku upanya.tp aku dok sibuk amik gmbr mama n abah







 



pas berehat kat taman ni...bawa g beach pulak



 

then terpaksa akur dgn masa...sbb dah agak lewat utk balik ke bintulu...so...kejap je la dok kat pantai.on the way nak balik nampak geng moto besar...i loike



dorang konvoi dari brunei...sume plat sana



 sesungguhnya...kedatangan dorang ni amat aku hargai...aku bahagia bila



 
2 jejaka ini hadir dalam hidupku

dan



 
 seorang wanita yg amat aku sayangi...


inilah anugerah terindah sepanjang hayatku...ya allah ya tuhanku aku bersyukur kerana meminjamkan orang orang ini dalam kehidupan sementara aku






0 comments: