Friday, May 7, 2010

ayam pansoh

syaper di sini penah makan ayam pansoh (betul ke ejaan dia ae)....angkat tangan....1st time aku nengok aym pansoh di sini.rasanya kat smenanjung tak penah jumpa benda alah ni (atau aku sorang je yg jakun) sebelum ni aku tak penah tau pun atau lebih tepat lg tak penah dengar perkataan ayam pansoh....


budak kat belakang tu sepah kan pucuk ubi...abes sumbat air ni ha...rotan nanti...baru tau...ergh...


the pic shown above prove that teacher eka quite bz on dat day. tgk uniform skolah pun tak sempat salin.kejadian ni berlaku pada hari khamis (itu pasal pakai kain batik) ari yang aku dok meroyan kat fb tak leh tgk adamaya n sayang cendana tu.pas balik skolah je ada mesyuarat ketua panitia,then terus bergegas nak masak, malam nya pulak ada majlis.takut nanti...tetamu dah sampai,tp ajk memasak (termasuk aku) still lg terkedek2 dok masak.mentang2 la aku dah kawen...pandai cikgu roy agih tugas letak aku bhg masak kan...tau la aku tak pandai masak,so that dapat la improve kan my cooking skill...anyway...mmg pengalaman yg sgt2 aku hargai.atleast aku tau camne nak bt ayam pansoh.mula mula...ayam2tu  di potong dan ni digaul dgn halia+bunga kantan+pucuk ubi.wangi sgt.then masuk dlm buluh



ready to pansoh.dah gaya lomang dah...tp dlmnya ayam...


pas je memansohkan ayam2 tu,bt lak sayur



harap maklum,bkn aku sorang je masak...eksyen je tuh.hehehe



gambar ni di senap oleh ank murid.abaikan position en suami.aku layan je dgn perasaan tidak ber energetic



me n ank murid (pucatnya aku...aku mmg tak make up ae ke skolah)


ni la gayanya ayam pansoh tu bila dikeluarkan dari buluh.nyaman tok aeh...




0 comments: