Saturday, May 22, 2010

yeay...ma parent was here ~part 3




selepas bt majlis kenduri kendara tempoh hari.badan aku mmg sgt penat...disebabkan itu...aku isytiharkan utk tidak ke mana2 pada hari khamis.penat gila.kul bope tido malamnya.kemaskan tray la bagai...nasib baik some of plate guna yg plastik jerk...so campak je dlm tong sampah.no need to basuh...ari jumaat bar smbg jenjalan balik.kali ni aku bawa mama g hirup udara segar di tumbina dan tepi pantai.sambil menikmati air kelapa muda.actually ari jumaat tu ada smbutan hari guru so tak leh la nak kelua awal...kelua pun dah agak ptg.kul 2 sengah camtu.dah tu kaum adam g solat jumaat kan...so tak leh nak lari la...mmg kene gerak lewat sket.mula2 kitorang pegi...


ya...taman tumbina bintulu


 
ukur sapa tinggi


kat sini ada segala jenis haiwan dan tumbuhan yg tak pernah dijumpa ditempat lain...jenis2 paku pakis...hornbill wajib la...pitcher plants pun ada.kalu korang nak tau nama tumbina tu diambil sempena nama tumbuhan + binatang = tumbina. kreatif kan...binatang lg... masa g miri pun bawa tgk binatang gak.eheheh...cam rombongan kanak2 je...tp apa nak bt itu je tarikan pelancong yg ada...






 



jambatan kasih yang dibina





penat gila dok dlm taman ni.tempat dia sgt besar ok...sian mama tercungap2 naik tangga ni


 
sampai aku sendiri pun terbaring kat pondok rehat nya



 




dalam kul 5 kelua amik angin pantai lak.itu pun tak habis pusing taman tumbina.tak larat sgt dah... terus ke tg batu pekena air. tekak ni kering bukan main lg.mama n en suami order air kelapa..aku fruit cocktail n abah ABC.tak sah kalu air aje kan...makanan pun kene ada gak...apa lg kalu bkn sotong kangkung.harus la aku perkenalkan pada mama n abh makanan yg menjadi favourite kami laki bini





sementara nak tunggu makan malam pulak...en suami bawa ronda 1 bintulu mengenangkan hari esok hari terakhir ma parent di sini.malamnya makan nasi ayam penyek kegemaran en suami.pastu balik tido.walaupun agak penat...aku puas sbb bawa my parents berjalan ke sana sini...kira berbaloi la dorang dtg sini pun.mmg masa yg ada aku spend dgn my beloved famili....aku selalu kagum dgn kemesraan parents aku...walupun dah 26 tahun hidup bersama, tak pernah aku tgk dorang bermasam muka depan aku.aku selalu ckp dgn en suami...nak contohi dorang bila tua nanti. aku harapkan kemesraan aku dgn en suami ...




 akan berkekalan seperti mama dan abah







comel kan !!!


0 comments: