Saturday, May 22, 2010

sambutan hari guru di sekolah

tahun ni nya teachers day disambut dgn sederhana...tahun lepas2 merasa gak makan kat hotel...tp thn ni...mkn ala buffet kat skolah je.disebabkan peruntukan yg diberi tak banyak mana...so sambut dalam keadaan sederhana je la.layan je la ae sekitar majlis hari guru SK tanjung batu



melaram pulakz cikgu eka ni



 
me n barisan cikgu yang lebih senior dari aku



 
1/8 dari cikgu sesi pagi



 
 cikgu cikgi yang suka amat bergambar


  
aku dgn kak ina


mula2 sesi perutusan disampaikan, then ikrar guru...pastu upacara wajib setiap tahun iaitu nyanyi lagu kami guru malaysia,berikrar dan berjanji...lagu ni seakan menyuntik semangat aku utk terus mendidik anak bangsa dan berbakti pada negara...serius...lagu pendidik bumi kenyalang lom dapat hafal...adeh...lepas nyanyi segala bagai...budak bt performance....tak byk pun sbb budak baru pas exam tak sempat train.cikgu nya persembahan pun ada gak...n last skali sbelum gerak ke dewan utk mkn...ada upacara pemotongan kek



 
kek ni seswai dgn jiwa aku...ala2 pink gitu...auw...


cantik sgt...sampai aku tak sanggup nak mkn...ececey...padahal ada sebab lain...pas GB potong kek, sume diarah ke dewan.masa tu gak la...anak murid aku datang dok salam peluk cium bg hadiah.terharu seketika...aku dah la tak leh...touching2 lebih sket aku nangis karang...ha...dalam dorang dok wish tu aku suh dorang  blajar rajin2



 
hadiah dari anak murid.yg kotak besar tu dr some one =)


 
dapat 2 bear2


sekor g kaler pink.agaknya budak aku pun tau aku suka kaler pink.itu sbb dorang beli bear2 kaler tu utk cikgunya.hehehe...kenyang gilos...tak sempat snap gambar makanan yg dihidangkan...macam2 ada...dlm aku dok tgh beratur tuk amik makanan...en suami dtg kat aku...bisik kat telinga...syg...jgn makan nenas tau...risau betul dia...sampai cikgu belakang aku pun sempat usik...apa yg dibisikkan tu...katanya



.............(*_*)..............




sesampai je di rumah...apa lagi bermula la ritual membuka hadiah...thn ni mcm2 hadiah yang pelik2 aku dpt...dari minggu lepas lagi...cengkerang la,manik2 n handcraft sarawak la, tudung la,frame la...mcm2....ni antara gambar yg en suami sempat snap waktu buka hadiah



 abaikan keselerakkan dibelakang aku tuh


tgh baca kad


 ada antara murid yg kurang berkemampuan...bila tgk kwn bg hadiah, dorang pun nak gak xpress tanda penghargaan kat aku.jadi dorang bt kad ikut kreativiti sendiri.aku sangat2 hargai.mungkin nak beli kat kedai tidak berkemampuan...wahai ank murid...cikgu tak kisah pun kalu korang tak bg apa2 hadiah...janji belajar btol2 n score UPSR.itu hadiah yg paling bermakan bt cikgu.seyes...



 
antara kad ucapan dorang~buatan sendiri



 
pen....comelll...suka bulu2 tu



 
si kura-kura


terkejut gak aku dapat kura2 tu...sbb budaknya sangat nakal.selalu je dalam kelas aku pulas2 telinga dia sbb tak penah bt kerja umah n slalu main2 dlm kelas...aku ni tak suka bt budak actually.1 ari aku jumpa mak dia...aku bgtau yang aku risau dgn prestasi merosot dia.aku minta kebenaran dari maknya nak gunakan kekerasan kalu dia tak siapkan kerja umah...kata maknya,kat umah pun nakal,bila ditanya ada homework ke tak,tak de jawabnya. then mak dia sendiri yg suruh aku rotan tp aku tak leh tgk budak berbirat kene rotan...sbb aku sendiri pun tak penah diajar dgn rotan

ok...dah terkeluar topik pulak...tak de niat pun nak aibkan ank murid aku tuh...cuma nak share...dah nama nya budak mmg la ngelat time nak bt homework...k berbalik pada hadiah...gambar bear tak dapat di publish sbb kedua2 ekor tu tgh di cuci.dok dlm mesin basuh lg.hehehe...







0 comments: