Thursday, April 22, 2010

fire drill

baru sehari aku MC
tak g skolah
ank murid aku sibuk jmpa en suami
tnya napa cikgu eka tak dtg
en suami layan je ank murid aku ni
en suami cakap cikgu demam
dgn raut muka yg sedih ank murid aku berlalu pegi
terharu pulak rasa...hehehhe
entry kali ni aku nak citer pasal program skolah
sblm aku tumbang semalam
skolah aku bt latihan
fire drill

program ni mmg dah dirancang
oleh ajk tertentu
termasuk la en suami
tp tak diberitahu bila nak bt
kunun nak bt surprised
n make it real
cuma dorag minta standby dgn kelas masing2
en suami ada bg tau aku dah mlm sbelumnya
yg skolah nak bt fire drill esk
tp en suami suh diam jerk
esoknya
seperti yg dberitahu en suami...
kul 8 tepat loceng kecemasan berbunyi
belom apa2 lg
budak2 dah excited
kebakaran!kebakaran!
(dlm hati mana dorang tau ni)
eceh aku relaks je tgk budak
then aku suh dorang beratur
 pastikan tgn di belakang ye murid2 sekalian


faham2 la ae...budak skolah.kalu tak suruh tgnnya bt camni...mau ditolak nya kawan2 dia semua.sbb masing2 berebut nak turun


murid semua kene dok kat kawasan selamat
atau dinamakan assembly area...
time ni aku selaku guru kelas
kena jg murid
minta ketua kelas kira
cukup ke tak
ada tak kawan2 yg terhangus kat dlm nun
hehehe
sementara nak uruskan kelas ni la
panas tak hingat
disebabkan itu juga la aku rasa
mendorong kepada ketidak sihatan badan aku ni





ada badan2 yang berkaitan
demo
cara tuk memadam api
murid2 dipilih secara random tuk demo kat kawan2 lain





dan yang bawah ini pulak
cikgu cikgi yang mengada ngada
org dok sibuk tgk demo padam api
dorang dok pose

teacher eka & ida


waktu sihat...sebelum kejadian ituw

0 comments: