Monday, April 26, 2010

kene kuarantin

lepas je kejadian minggu lepas
aku kene kuarantin
en suami melarang keras aku buat keje itu ini
sampaikan nak angkat lesung batu pun dia tak bg
adoyai...
rimas la en suami
i tak suka nak bergantung kat org ni
takkan setiap kali nak guna lesung batu
nak kena minta pertolongan awk kot
bkn stakat tak leh angkat lesung batu
segala jenis kerja berat dia tak bg aku bawa
termasuh la buku RPH yang besar gedabak tu
(buku RPH=buku rancangan mengajar aku)
dia yang bawakan masa g sekolah
weekend aritu aku tak pgg penyapu n mop
dia yg housekeeping umah
cian sgt kat dia
selalunya kitorang gotong royong sama2
tp minggu lepas dia tak kasi
aku pun tatau status kesihatan aku skang ni
aku masih makan ubat yg doktor bg tu
tp cam tak lut je
sakit kepala sering melanda diri aku
risau gak
macam2 aku fikir...
mungkin kah aku sakit
kalu minggu depan still berlarutan
kene check lg sekali nampaknya
tp aku takut
nak terima kenyataan kalu ada bad news
nauzubilah...
dah dah melaut je aku...
tp mmg pun
mcm2 aku pk skang
utk pujuk hati yg tgh gundah gulana ni
dlm hati slalu ckp...
perubahan cuaca kot buat aku tak menentu
panas yg teramat terik
bt aku tak tahan
dan mungkin jugak usia dah tua menyebabkan
daya tahan badan aku dah tak power lagi
sepatutnya harini ada makan2 bersama en suami
sempena 4th monthsary kitorang
tp aku tak berdaya nak keluar lg



en suami belikan...surprised!!!


insyallah....
 kalu kesihatan mengizinkan kita g esok yer laling....



0 comments: