Wednesday, April 28, 2010

sembelit yang mencengkam jiwa

ok
daripada entry di atas
korang pun dapat tau apa yang akan diceritakan jap g
honestly entry ni agak keji
jadi
kalu korang tanak baca
silalah angkat kaki ok
aku cuma nak kongsi citer dgn org yg senasib dgn aku

aku rasa dis month
mmg bulan sakit
(tak pe menghapuskan dosa2 kecil)
start aku bleeding
plus demam lg
(smpai tp2 ari mkn moi buatan en suami)
pastu datang pulak si sembelit ni 
aku tak penah ae
bukan la tak penah
jarang sekali jd camni
specially masa kita skolah dlu
kat asrama kan mmg cukup dgn buah2an bagai
jd aku tak de masalah ni
tp br terjadi kat aku semalam
kat sengah jam gak la aku dok dlm bilik kecik tu
dr dalam aku dok jerit kat en suami
abg...sakit pewut nak uk uk.tp tanak kelua.
en suami dr luar ckp...
sabar yer...jap2 g kelua la tu
5minit pas tu...lom ada progress
aku tak puas ati
aku tanya lg
abg...kalu sunah nabi nak uk2 tengong belah kiri ke kanan
errr...kanan kot...eh kiri...errr tak igt la syg...
tetttt...en suami pun tak tau
adeh berangin je aku kat dlm tu
(apahal lak nak angin kan...dia yg tak leh uk2 marah org lak)
dah la bosan
kiri kanan dinding jerk
pastu aku suh en suami check kat tenet...
camne nak uk2 ikut sunah nabi
dgn harapan cepat la sket berlaku proses perialisis ni
(betul ke perialisis...harap maklum saya tak amik bio...saya amik fizik je masa spm)
kalu stakat baca doa masuk toilet
tutup kepala masa uk2
aku amal la
aku ngaku mmg aku jahil sket
bab2 ni
at last kelua gak
lega
tp still gak rasa tak puas
then dah lama sgt dlm toilet
en suami dok tanya
syg ok ke tak...
 jom kita amik ubat nak
dia risau agaknya
(en suami mmg camtu...gabra)
esoknya terus g farmasi amik ubat
kuang kuang kuang
dan
 dlm freeze ni sendat dgn buah-buahan tempatan
hahhahaha
ni ada beberapa perkara yang leh kita amalkan
kadang2 kita alpa
dgn adab dan etika dalam kehidupan harian
sedangkan sume panduan ni jadi amalan nabi kita
jadi kawan2...
sapa yg ada masalah uk uk cam saya...
korang tengong la belah kiri ae...
hipotesis ni boley diguna pakai
lg pun ada kaitannya dgn kedudukan usus kita
wallahualam...



4 comments:

hafiz said... BALAS

macam2 la ko nih eka..

E K A said... BALAS

tu ar...
i need my mum
baru aku sihat kot

Shuhadah said... BALAS

tengong tue pa???hahahhaha..
or tonggeng???

E K A said... BALAS

tengong tu past tense pada tongeng...ashu...tongeng ke...hehhe...silap la tu...adeh