Saturday, April 10, 2010

weekend activity


dis week masa tak byk dgn en suami
sabtu pun skolah
cuti ganti utk gawai
hanya di sarawak ok...
(sila jgn jeles ye cikgu semenanjung)
so mid sem nanti kitorang cuti selama 3 minggu
peninsular 2 minggu je
setelah sekian lama ku mencari apa bestnya
posting kat sarawak
ini lah alasan yg boleh diterima pakai
hahaha
good friday pun sarawak amik
guuuuddddddddddd.....
berbalik pada tajuk entry ni
 minggu ni kejap je keluar
penat 6 hari bekerja weh
ek eleh...baru 6 hari bekerja
itu pun setengah hari je
kalu org lain camne la penatnya
bersyukur la eka



just come back from school,then en suami buli i.dia amik topi letak atas kepala.notty


sampai je kat umah.pas mkn terlelap
then en suami kejut ajak kelua
suka la dapat en suami yg suka berjalan2ni
di samping tu dapat menipiskan poket duit dia
sapa suh ajak kan
dpt la habuan
tp tak beli apa pun
last week kan baru lepas shopping
masa dapat gj ritu
ni dah tgh bulan
sengkek la



awan nan biru.cuaca baik sekali.tp panas teri kat sini

 
aktiviti di hujung minggu kali ini ada lah
seperti biasa
menerjah satu2nya shopping complex kat bintulu ni
bia pekerja kat situ muak tgk muka kitorang

antara tempat yg dilawati

aku g popular (menambahkan collection stationary)
aku g kedai sports (en suami cari kasut futsal)
dan
aku pegi...


cam nak bertengkar je gayanya.tp sbenarnya tidak


buat apa g kedai ni
tak sah la kalu lepak je kan
mesti la dapatkan hasilnya
en suami...sila bertindak
(bulan lepas baru je beli kasut
perlukah setiap bulan 1 kasut)



cantik tak.tak sah la kalu brg2 cik eka tak ber reben kan

tetapi...
cuba korang perhatikan betul2


nampak tak kecacatan bila aku pakai???kasut ni besar...cedih


pada pendapat korang aku amik tak kasut ni
?????
amik la...
sebab dah terjatuh hati
itu je saiz yg ada
paling kecik
aku selalu mengalami masalah ni
tp en suami sokong aku
kalu dah bekenan,amik je...
nanti dok termimpi2 pulak kasut tu
i loike...
(kasi thumb up sama en suami)
pas beli2 brg



terserlah ke'chubby'an aku bila pakai bj ni.tp aku suka...


aku dgn en suami
g isi perut
kat kedai berhampiran
mkn roti canai
dah lama tak dapat ini
kat sini jgn harap nak cari
nasi kandar pelita ke nashmir ke
tak de...ok
pas dah isi perut terus balik
sebab rushing
lom maghrib agi

berikut
adalah hasil pendapatan aku utk hari ini
ulang semula
'hari'
sbb mana tau esok lusa kua beli baju lg
ai la cik eka puan eka yg boros


kepalanya harus dipenggalkan...harap maklum (free hair)

 
satu pangai buruk aku
kalu beli brg ke apa
letak je plastik
mesti menerai brg2 tu dulu
masa kecik2 lg la
mama aku ckp
kalu beli kasut baru
bawa sampai tido
berkasut la aku sampai paginya
isk...isk...
huduhnya pangai

based on the picture
memang betul la kata kawan aku
aku ni minah reben
mungkin bg org lain rasa semak tgk reben
tp aku suka sgt
nak bt camne ae...
pangai tak matured terbawa2 sampai kawen


 

2 comments:

Miss B said... BALAS

wahh..shopping sakan.. wah ok la tu banyak cuti! ade kawan kat sini,wife dia mengajar kat sarawak..dah 6 taun minta posting sampai skrg x dpat posting..sian hubby dia setaun 3 kali je jumpa..ye la..memasing keje..tapi kesian kat member tu. HUhu..take care..jgn belanja sampai ujung bulan xda wang nk survive..hehe.. ;)

E K A said... BALAS

siannya
apa pasal lama sgt
ada mbr setahun je dok sini
dia aply balik klang
dapat
maybe dia ikut kota
ada certain tempat cam kelantan mmg dah penuh