Sunday, April 18, 2010

sampah dalam beg

ini tag dari pn farah
dia mahu tau
apa yang ada dlm beg saya???
(handbag boley pn farah?)
ok puan farah saya akan huraikan satu per satu...
kui kui kui

sejak dah bergelar puan ni
seyes...
dah tak de function handbag
dlm hidup ini
en suami yg kelua duit kan...
so mmg jarang bawak
skang ni handbag pakai tuk bergaya je rasanya
kalu g shopping complex dah ada org supportkan
ic sume aku dah suh en suami yg pegang...(bole tak?)
bahaya betul
 bt nya jadi apa2kat aku
sah org ingat aku pendatang haram
tp ni la kenyataannya
g skolah mana ada aku pakai handbag dah
walhal beg aku mcm2 warna ada utk di match kan dgn baju...
tp tersadai dalam almari cengitu je

ok ni last bag aku pakai masa g mesyuarat tempoh hari


one of my handbag collection


antara barang yang ado


1-tisu~penting ae rakan-rakan semua.bagi menjamin kesejahteraan kita

2-dettol hand sanitizer~ (sebelum jadi puan,benda alah ni mmg ada dlm handbag) sbb aku agak cerewat bab kebersihan...mmg benda ni ada dlm handbag tuk cuci tgn aku bersih2.ye la...masuk kelas pgg kapur,mau tak kotor tgn ni.tp skang dah tak bawa handbag...aku letak dlm drawer meja blk guru.

3-pen merah~jangan panggil cikgu kalu dalam beg dia tak de pen,specially pen merah.aku selalu bawa pen ke mana2.aku juga merupakan penyelamat keadaan pada en suami satu masa dulu.dia g bank nak isi form pen tak de.so aku la jd sasarannya.mujur ada pen hitam.buatnya pen kaler merah???tak dapek den nak nolong

4-purse~walaupun tak de apa2 dalam purse ni aku usung gak ke hulu ke hilir.tp kalu libatkan ketiadaan en suami...haruslah aku mengambil langkah berjaga2.kene pungut balik ic aku tu.yg lain mmg dah ada dlm purse ni.antara isi kandungan purse aku adalah, calender kawen aku, lesen kete, kad tesco, JJ card (tp skang dah lama tak pakai.ko nak swipe kat mana,sini tak de tesco,apatah lagi juso kan ), carlo rino membership card ( ni pun dah lama tak di guna pakai sbb tak de butiknya kat sini) public bank, BSN,CIMB, Bank Islamcard dan byk lagi kad atm.padahal duit bkn ada pun.salary aku masuk ikut maybank je.nape tah nak kumpul sume kad.tamak betoi.selain pada tu ada kredit card (hanya digunakan utk membeli flight ticket). tp aku suka bt sampah.korang nampak tak ada resit2 hasil pembelian tu.bkn aku check balik pun barang2 yang dibeli.saja suka kumpul.




5-gugusan kunci~ini amat penting.apa2hal mesti pastikan kunci dibawa bersama setiap kali kelua rumah.karang jd masalah nak masuk umah pulak,kad kunci ni ada sekali kunci kete.mmg attach sekali supaya aku tak hilangkan




6-mood magic lipstick~dia bkn la lipstick sgt pun.cuma pelembap je.aku suka sbb kaler dia tak terang.neutral jerk (org kata warnanya ikut darah.tah la) tp mmg dari dolu2 lg aku suka pakai ni. sebelum tu pakai lip ice


k ni je la yg ada dalam handbag aku.tp kalu travel jauh2 haruslah ada sunglass,foundation n perfume...(amboi sume benda aku nak hangkut ae) kadang2 lebih muatan dah handbag aku ni.tu kira besar la.masa aku muda2 dulu,masa zaman u...handbag aku...alahai cinonetnya...muat masuk purse aku yg skang ni je.seyes...tp itu lah aku



bolatnya...apahal???



0 comments: