Thursday, April 28, 2011

surprise yg tak disangka sangka

sapa kat sini tak suka kan kejutan
angkat tangan !!!
aku berani potong jari hehhe...tipu
semua org sukakan kejutan
naknya dari org tersayang...
pada suatu petang yang damai
masa tu aku dok ngadap lappy
tetiba someone knock da door from outside
im wondering ceh ngada cakap omputih lak
sapa pulak ni
pada masa yg sama ... takut nak buka pintu
sbb en somi mmg dah pesan kalu 
dia takde kat umah
jgn buka pintu sebarangan
takut peristiwa 'itu' berulang kembali
tetiba dari luar...
syg buka pintu...eh cam sora laki aku je tu
aku pun buka la pintu
tgk en somi letak tgn kat blkg
cam dok sembunyi sesuatu 
pastu dia suruh aku tutup mata
n teka apa kebenda kat tangan dia
selalunya.... tak coklat, bunga...
itu aja
aku pun teka la
tetiba ko tau apa yg keluar... ni ha....





 tokojut den....
en somi ckp burung ni sgt la jinak
so dia amik, suruh aku main
dia tau bini dia ni suka binatang2 camtu leh bt ank angkat
 tp mmg sgt jinak la...kalu letak ats tapak tgn mmg dia tak gi mana
lama gak la dok biar burung tu berkeliaran dalam umah
pastu try bg dia beras/buah
tp dia tanak makan
canne nak bela
kang mati tak pasal2 pulak
pastu...en somi cakap lepas lah...sian dia
bila lepas, tgk dia terbang tak tinggi mana pun, maybe baby lg kot

tau tak...lepas 2-3 hari kejadian tu
pintu umah terbuka
sbb kawan en somi datang
tetiba burung yg sama
terus terbang masuk ke dalam rumah
aku tgk kaki dia cam sakit je
entah2 kene terkam dgn si meow meow kot
tp kali ni susah sgt nak dok kat tgn aku




ni...dia menyorok kat belakang oven


takleh nak rapat
dia asyik nak lari je
sudahnya aku dgn en suami bekerja keras
utk tangkap dia dan lepaskan ke luar
sbb kalu dia dok dlm umah ni
mmg tak de benda yg dia boleh makan
ada batu, besi je canne nak hidup
skang ni mmg dah tak nampak kelibatnya
entah hidup entah mati...
harap kamu dpt menjaga diri kamu sang burung




6 comments:

Lina Rahim said... BALAS

burung masuk , rezeki nak datang..baby maybe?? *mood superstitious*

aDieyZa said... BALAS

hope burung tu hidup lg la kan..

PUANSTOBERI said... BALAS

alololo..comey burung tu.
tp takpe..moga2 dia terbang bebas di angkasa raya sanun. eh. skali mcm lagu daaaa :)

AIN NAZRI said... BALAS

keciannya burung tu.. dulu banyak burung sakit suka singgah umah.. kitaorg tangkap.. sapu minyak gamat sampai dia sembuh.. then lepaskan.. selagi tak sembuh x leh terbang kuar.. kitaorg kurung dia

su su said... BALAS

moga burung tu selamat.....

E K A said... BALAS

eh betul ke lina...harap2 betul la ;)

zana : tu la zana.cian dia

a'a la kekda...cam lagu je

ain : eka pun igt nak rawat.tp nak tgkp dia susah ya amat.plus mitk gamat lak takde.

susu : amin...tetiba femes burung ni masuk lam blog kan