Saturday, September 18, 2010

open house 1

huh...orang sarawak sangat rajin wat open house rupanya...sehingga kini, masih lg ada jemputan open house. sampai la ke minggu depan. aku suka open house. tau sbb apa...sbb tak yah masak...weee isk isk bini sapa ni ...pas tu perut dah umpama belon bergerak di udara...masa 16 sept tu punya la banyak umah kene jelajah...total semua 5 buah.sampai ke mlm...  side effect dia mendalam tau.sbb mkn hari.tak tau la korang camne, pas raya je berat aku mesti naik. so tadi saja gegatal timbang berat...melopong mulut aku bila tgk angka 47.5 (berat normal sejak jadi mrs firdaus adalah 40-41)


 apakah???benarkah??? 


aku harap mesin tu rosak. seumur hidup aku tak penah berat cecah semaksimum ini. nanti g skolah nak try timbang lain... apa yg menariknya kat sini??? rasanya semua org tau, sarawak terkenal dgn kek lapis. budaya org sini wajib ada kek lapis. kuey nya tak byk...sbb tu bila bawa kuey kat skolah suka betol dorang makan. setiap umah mesti ada kek lapis n air gas.wajibalqhunnah...




beberapa kek lapis yg berjaya di snap


pas je zohor...kitorang ramai2 berkonvoi keluarga besar sktb menuju ke rumah cikgu norainihayati. sesampai je di rumah haruslah aku serang nasi...


rumah pertama


rumah kedua


rumah ketiga


rumah keempat


rumah kelima tak sempat snap


ya...mood bergambar telah hilang tatkala berada di rumah kelima... sbb dah malam, badan sangat penat. perut gila punya kenyang, mata pulak ngantuk. g umah tu sbb nak memenuhi syarat je. so takde bukti g umah ke lima. neway terima kasih pada mereka yg menyediakan sajian yg enak2 belaka... suka sangat disamping dapat mengeratkan silaturahim sesama rakan seperjuangan




6 comments:

ciEk NiENa said... BALAS

wah, meriah nya raya kt sana.. huhu.

harzharun said... BALAS

itu nmnya ringan ok....jeles!

E K A said... BALAS

ciek niena :meriah sgt niena.meh la raya sini.nanti eka bawa g umah ke umah

E K A said... BALAS

harz...itu berat yg kurang ideal utk budak pendek cam eka...dah overweight kot...nanti sata nak kira BMI

eMMe said... BALAS

nampak dah EKA sdikit tembam, kalah berat badan me tau...ai naik 10 kg tau...takpe, janji sihat sey...hehehe...

E K A said... BALAS

ala yeke emme...nampak ae tembamnya...abes la.tp tadi g open house melantak gak.lgsg tak de rasa risau...pe nak jadi...pas rya nanti la diet balik