Friday, October 8, 2010

saya dan uniform baru

ececey tajuk...macam la aku ada uniform selama ni... ada...masa sekolah dulu lar...eh kenapa cikgu tak de uniform cam nurse ae.suka je tgk cam tu.dulu masa kecik penah nak jadik misi tau.sbb nya baju dia nampak putih gitu...suci jek.dgn cutting yg menawan hati <-- tp kalu aku yg pakai flat la...tak de cutting cam dorang. tp tu la...cita2 aku mendapat tentangan hebat dan tidak di support oleh mama n abah.dorang nak anaknya jadi cikgu jugak kan...tu pasal jadi cikgu jerk.ok berbalik pada entry aku ni...actuallu entry ni ada kesinambungan dgn entry lepas. kan aku ada ckp teringin benar nak pakai persalinan dorang kan tp sekadar cakap, bukan bersungguh2 bila aku suara kan isi hati kepada 'anak buah' aku kat skolah nun...


dorang apa lagi...suka la. pakai kan aku baju2 tu


 hah...sampai gitu sekali


 ok dah siap...


 keras je tangan aku tu


kasi lembut sket...err..tak leh dah


 eh mana crown cikgu??

ha...ni baru lengkap



uniform kedua


 pakaian tradisional org kayan


 baju ni tak seksi sangat, sebab labuh


 cuma pakai inner je


ok jom berfogediks sambil buat tarian ngajat


 bersyukur aku sebab tercampak di sarawak


 boleh pakai pakaian, yang mungkin tak dapat di semenanjung


 ni anak murid kesayangan aku yg beriya nak pakaikan aku baju2 di atas


 sebagai kenangan sebelum mereke ke form 1 tahun depan,aku turutkan


 dorang ajar ngajat sampai sudah tak dapat


 tengok tu...heheh


pada anak murid cikgu
cikgu minta maaf dgn ketegasan cikgu di dalam kelas
marah bukan kebencian
tapi tanda sayang...
semoga kamu berjaya 1 hari nanti
itu doa cikgu mengiringi perjalanan hidup kamu 
jangan sesekali megecewakan hati ibu bapa kamu
'miskin' bukan satu alasan untuk kamu tidak berjaya
cikgu sayang kamu semua....





p/s: thanx en suami kerana menjadi cameraman sepanjang syg beraksi
to Dorina nanti cikgu cuci la gambar kamu tu.
cikgu tak g bandar lagi :)




7 comments:

sekamar rindu said... BALAS

salam....

sangat cantik baju cikgu..

ashu said... BALAS

da gmbr free hair la di situ...heeee~ :p

AIN NAZRI said... BALAS

sgt chumell cikgu beraksi ye.. hehehe.. betol2 best uniform cikgu nie.. kalau jadi uniform agak2 kol baper laa nak bgn bersiap kan

eMMe said... BALAS

amboiii..syoklaa....dpt menari tarian tradisi negeri Sarawak, bukan senang nk dpt pengalaman begitu...me suke tgk Eka dlm uniform serba lengkap...

E K A said... BALAS

sekamar rindu...hm mmg sgt cantik uniform ni
ain: ada gaya org sini tak.hehehe
emme : kalu uniform lengkap dia free hair

F@iz said... BALAS

oo..
bru tau yg bola hiasan tergantung di celah jari tu dibuat dri besi ek
x mcm org Moari NZ

x berat ke besi tu?

E K A said... BALAS

faiz, tak berat pon.ringan je.heheheh...kalu tak mau senget sebelah bahu ni