Thursday, July 22, 2010

duyung aridinata mengimbau kenangan


duyung aridinata??? sapa tgk citer ni??? angkat tangan...hehehe...

last two weeks citer ni agak 'mama bosan' sbb berlakon di dasar lautan...cam kurang menarik...dgn lighting yg kurang memuaskan......tp dis week ok la...si duyung tu dah naik ke darat n tunjuk pulau2 cantik...suka suka !!! sejak aku bersnorkeling tempoh hari aku dah mcm ada hobi baru skang ni.suka akan dunia lautan...haisyy...tp serius...cantik betul la gambar2 kat pulau dalam citer ni...rasa cam tergedik2 nak snorkeling lg...kalau tak silap, cite ni shoot kat Pulau Lang (correct me if im wrong) kat terengganu kan korang ???ha... sapa kata pulau kat mesia tak cantik...pasni tayah nak g jauh2...

masa mkn td bt2 la ckp kat en suami, 'cantik kan pulau2 tu, bila la kita dpt jelajah ke pulau sana...' padahal png dgn terengganu bukan jauh mana pun,berbanding sabah...pastu mula la sesi rengek merengek nak snorkeling lg...en suami ckp kene beli snorkeling set dulu, then underwater camera...baru berbaloi...ritu rugi je tak dpt  bergambar dgn nemo...siap laga2 hidung dgn aku lg...ces ! sgt berani. tp bila nak tgkp dia sket punya lincah taw...next time, kalu ada rezeki nak g pulau mmg focus on snorkeling...takde naik belon+jetski+banana boat lg....naik skali seumur hidup dah la kan...dan make sure bawa sun block...sgt penting,dan memberikan kesan jangka panjang. pengajaran utk diri sendiri...sampai skang dah nak masuk 2 bulan dari detik itu, tgn aku masih berbelang cam zebra hokey...lesson for me!!!



sangat kagum bila tgk ikan + mak ikan berenang terkedek2 di dasar laut


 
mau snorkeling lg plz....(pstt...mana muka aku)

sapa kat sini yg penah pegi pulau lang actually aku confuse...pulau lang, pulau redang tu dkt dgn pulau perhentian ke??? td waktu blogwalking, aku sgt tertarik dgn satu blog ni...serius cantik gile gambar2 dia time snorkeling...cair aku tgk...bergambar dgn ikan bersama insan tersayang...sgt jeles sbb aku tak dpt pose camtu....kamera murah...kalu bawa masuk dlm air confirm kena campak muzium pastu...napa kat manukan ritu takde rented underwater camera ae... kalu tak mmg aku sewa dah...

try to catch up


geram nyaaaaaaaaa



psssttt : agaknya berapa kos ke pulau redang ae...ceh berangan

2 comments:

Anonymous said... BALAS

hi..salam kenal..aku nida..aku suka sekali melihat costum mu ketika snorkelling..aku pun berjilbab..tapi masih bingung mau pakai apa untuk snorkelling..
bulan depan aku mau shorkelling....bisa minta foto mu yg lebih jelas ketika bersnorkelling...aku suka sekali melihatnya..email ku:tringgiling_nn@yahoo.com..thx ya..

E K A said... BALAS

tq ... nanti saya email kan ye