Wednesday, July 21, 2010

misi gagal

huh...penat...baru sampai rumah...arini lom sempat lelapkan mata...pas balik skolah, mkn terus gegas utk attend meeting ketua panitia...peruntukan lom abes digunakan lg nampaknya...mau beli apa yer...tp, bab belanja serah je kat aku...kejap je...mesti beres...seb baik GB tak bising...berbalik pada kisah arini.abes meeting kat kul 5 gak...makanya diri ini ngada2 tanak masak.penat la kunun...then meroyan kat en suami nak mkn pizza...en suami ckp jom!!! laju je aku sarung tudung...baju pakai baju meeting tadi je...


semangat nak mkn pizza*

tau tak apa motif org kat atas tu nak mkn pizza.sbb nak hirup mushroom soup semata2...aci tak...disamping tu lasagna wajib la kan. malangnya, masuk je dlm tu...dah trang tang tang tulis chicken soup.perasaan tak puas hati menerjah diri ku ini.then terus tnya waitres yg welcome kitorang tu...'mushroom soup tak de ke dik'...sbb, kalu ikut jadual ari rabu mmg mush.soup see...siap hafal jadual lg bkn chicken soup...disebabkan tak puas hati, aku minta waiter tu tnya cheff kat dlm nun kot2 la dorang tgh bt mushroom soup kan...skali non ada yer.katanya stok mushroom takde.bengang je.itu tak de, ini tak de...dah la chesse powder pun tak de...1 kewajipan yg sukar ditangkis,aku ni suka lumur cheese powder banyak2 kat my pizza dah cam tepung koma jadinya,putih melepak but since awal tahun 2010 sampai skang dah tak de chesse powder...last year ok.so,slama ni aku mkn pizza without cheese powder la...tp aku tak kisah sgt sbb still ada mush soup,tp kali ni...dua2 tak de...cedih ar...lastly keluar dr pizza....lama gila dok kat lua nun dok pk dgn en suami...nak mkn apa ni...pusing punya pusing mkn marrybrown sajor




motif mkn marrybrown ??? sbb kat sini ada mushroom sauce,jap aku zoom


ha...nampak??? mushroom tertonggek2 lg...suka


walaupun hasrat tak tercapai nak mkn mushroom soup, tp ok la. ada dr takde kan. aku dah beli yg packet nya cap maggi + cambells...wat senirik. puas hati...campak mush banyak2..siap beli extra mushroom 1 tin.hambik  ko...




malam karang wat la mush soup yer*


* tudung dah kremot sbb men dgn ank jiran sblm sampai ke destinasi yg hendak dituju.dia tarik2 tudung ni ha...en suami ckp, nampaknya syg kene pakai tudung 'bibik' la kalu dah ada baby nanti...tak leh yg pusing2 gini dah...



..............(*_____*)..............



abes citer bab pizza, aku nak kongsi dgn korang satu citer lg...aku dapat info dr my click...aku tatau sejauh mana kesahihannya...tp mmg kawan aku ni suh sebar2kan...dia dah terkena...terpulang pada korang nak pecaya atau tidak.sbb kita takde prove.yg pastinya be carefull bila shopping scr online.specially aku la...sgt2 shop holic...faham2 la kat tempat aku ngajar ni tak byk choice...dah tu aku pulak jenis cepat tergoda, bila dah nampak depan mata kat fb cantik... dah modelnya cantik kan... terus nak beli....itu pasal en suami terkejut tgk balance gaji aku...nak kata aku kuar duit tak jugak...tetiba je nyusut dr yg asal...tu pun sbb lupa nak logout maybank2u. tup2 barang sampai...wakakaka...dulu aku tak penah beli online ni, tp disebabkan tak byk pilihan kat sini, so online is the best way to shopping.mmg baju2 aku byk beli scr online.tp bila dah jadi mcm ni, aku jd takut nak shopping...utk maklumat lanjut click sini dan sini


 ni org yg dimaksudkan,tp skang dah tukar nickname n gambar


kawan aku ckp dia ni penjual online terkenal kat fb...ramai komplen, dia received payment,tp barang tak sampai kat tgn customer....aku tak de niat nak jatuhkan rakan2 blogger yg jual online tau...sbb selama ni rakan2 blogger yg aku kenal, yg jual barang tak penah nipu aku. aku selesa deal dgn dorang... cuma just minta kita sbg customer lebih berhati2...sblm beli online selidik background dgn sapa kita deal, atleast tgk detail kat fb or blog dia dulu...then tgk comment customernya camne...so far aku beli brg online...alhamdulilah...lom pernah terkena...tokey2 kedai jgn terasa ae, tak de niat nak tutup periuk nasi korang. dan semalam aku baru je mem'bank in' sejumlah wang utk beberapa baju n tudung.arap2 sampai ke tangan aku dgn selamat....amin...seriusly, skang ni mmg aku lebih prefer shopping dgn org yg penah aku shop before...more safety


pssst : sapa tgk duyung aridinata tadi.stori ar
aku tak sempat tgk episod arini...
sbb masih kat skolah...
agak frust di situ

7 comments:

*loue me* said... BALAS

giler seram baca pasal minah tu
cuba eka baca kat blog ni pulak
dorang wat complaint kt cni
mmg xselamat la minah tu menipu org

http://slapmewhydontyou.blogspot.com/2010/05/rubies-no-more.html

Nurelle said... BALAS

Ade dpt jugak pasal nie kat fb, tapi wallahualam lah, tak tahu betul ke tak, tapi setiap tindakan ada balasannya, kan? hehe.. ^^

Lina Rahim said... BALAS

Adoi..dah la baru mengorder2 kt blogshop ni..harap2 tak kena tipu la hendaknya..

E K A said... BALAS

tu ar korang.eka pun risau...arap2 esok lusa brg yg di order tu sampai la...tak baik la bt camni kat org kan....

eMMe said... BALAS

layan ek duyung aridinata, same to me...
hehehe..tapi tgk sekerat je la smalam... tak sabar nak tgk fasha meet zack tuu..babak yg dinantikan...me lame dah tak makan pizza hut tau...huhuu...

E K A said... BALAS

layan gak emme...bosan ptg tak de keje...langut tv je la...

Unknown said... BALAS

tq sudi buat link blog saya kat sini~

mmg btol dia penipu~