Sunday, July 11, 2010

lepas satu,satu lg...dugaan !!!

entry sedih kali ni...last month masa g hanimun henpon rosak...dah diganti dgn henpon br. tup2 lap top lak rosak...nak kena ganti br jugak ke (sila jawab) ...oh tidak !!! syg sgt lappy yg ini...lappy aku ni sgt2 sentimental value hokey...rasanya laptop ni laptop yg ke3 aku pakai (tiada unsur belagak di sini)... cuma dah mmg perangai aku, bila bosan je nak tukar baru...pantang nampak yg best sket, tukar...tp, insyaallah bila dah kawen aku tak kan bt perangai camtu...saving beb...takmo membazir tak tentu hala dah. k, berbalik pada laptop yg rosak ni, en suami pun tatau apa masalahnya...bila on tak leh...tak nyala apa2 pun kat skrin.en suami ckp maybe motherboard (betul ke spell, watever la) dah anto kedai...derang tak berani nak usik sbb sparepart nya susah nak cari kat sini...derang takut rosak...derang suh anta kat HP cente sendiri...n org tu ckp lg, laptop jenis aku ni mmg sensitive...specially part touch screen tuh..so sedih...segala jenis mklumat ada dlm tu. seb baik aku simpan kat hard disk...kalu tak...






nampak gayanya balik semenanjung nanti la br dapat pegi HP centre...aiyarkkk...seksa nya hidup ku tanpa lap top...tak kan nak kongsi2 laptop dgn en suami...tak best. berebut pulak nanti. bt masa skang aku guna laptop skolah...tu pun nasib ber'title'kan guru sains kalu tak bertuah nak dpt. so bersyukur...biarpun tak de webcam...aku tetap hargai...belas ehsan GB


~~~~~~~~('o')~~~~~~~~




3 comments:

ciek niena said... BALAS

saya da tukar link blog.. sila la singah yea..

http://bilasayamenjerit.blogspot.com/
tenkiu yea.. wif lurve, ciek niena :)

anita_hanapiah said... BALAS

a'a eka laptop jenis ni mmg sensitive sikit la..kalo jd cm 2 selalunya mother board yg rosak..kalo motherboard rosak ni mahal sikit...kdg2 harga motherboard je dh bleh beli lappy baru..mb eka pny lappy ni msh ada waranty lg kot...

E K A said... BALAS

nita...dah tak de warranty...dah tamat tempoh.laptop ni dibeli masa mula2 dia kelua tu...mmg mother board dia ajak dah 900...leh dpt laptop yg kecik tu...yg trend skang pkai...mula tumbuh tanduk dah