Friday, July 9, 2010

peristiwa israq mikraj

kalau perasan, entry sebelum ni panas dgn repekan aku, dan kali ni nak bermuhasabah diri kejap. just nak mengingati diri sendiri dan aku rasa tak salah berkongsi dgn rakan blogger yg saudara semuslim dgn aku...ari ni merupakan 27 Rejab, mengingatkan aku pada peristiwa israk mikraj. kata2 ustaz masa form 5 dulu masih terngiang ngiang di telinga aku...ustaz ckp ketika peristiwa ni, nabi muhammad ternampak kejadian pelik2, antaranya


::: wanita digantung lidahnya dan dituang minyak panas dlm kerongkong kerana hidupnya menyakiti suami

::: kakinya diikat ke kepala, dibelit ular dan kala jengking, kerana keluar rumah tanpa izin

::: berkepala babi dan... badan keldai kerana suka marah suami


nauzubilah...minta dijauhkan kita tergolong dari kalangan yg aku sebutkan di atas...amin...
manusia aku sering alpa...kadang2 kita tak sedar apa yg kita bt tu salah...specially bab keluar umah lupa nak bg tau en suami....masa mula2 kawen dulu selalu la bt cengitu...terlupa yg diri ni dah berpunya kan...rasa cam bujang lg...pada yg nak tau detail ttg peristiwa israk mikraj leh klik sini. insaf seketika..rasanya, selalu je aku sakiti hati en suami...tak layan dia, asik bertenet je...hampunkan dinda, kanda...bila nak berubah ae..
~muhasabah diri kejap,bye~




0 comments: