Monday, July 19, 2010

tag : bag kepunyaan tuan hamba

dapat tag ni dari emi rakan baru di alam maya :) thanx tag kan org di sini...hheheh...kalau tak silap, emi ni sgt la penggemar craft ( me pun suka)  korang leh tgk hasil buatannya...sgt kreatif taw...kasi thumb up sama emi... emi, actually sebelum ni eka dah pernah tunjuk handbag eka di sini , tu pun ats sebab tag jugak... disebabkan tak nak kecewakan hati emi :) eka tunaikan jugak permintaan cik puan emi  (betul kan, dah puan...eka try cari pic wedding tp gagal,kalu masih cik, hampun maaf dipinta ) ye...mesti korang fening lalat kejap aku ber'eka' kejap ber'aku'...terimalah hakikat...kat blog ni mmg bahasakan 'aku'...tp kalu dgn org mmg aku bhskan nama...dgn kawan2 pun cengitu...maybe dah terbiasa mama ajar camtu...eceh...guna nama mama pulak...hokey tanpa membuang masa, 5 org yg aku tag kejap g bersedia la ae...sonang jo...mula2



1. copy n paste batch mark BAG TAGS di bawah pada entry anda.


im done!





2. Mana bag yang sedang anda guna sekarang ?



wat masa skang asik nak pakai beg ni je



3. Kenapa sy suke bag ni ?

sebab...sebab apa ae...sbb beg ni antara koleksi terbaru aku kot...beli masa shopping kat sabah tempoh ari. ikutkan aku tak suka cap bonia (sori pada pencinta bonia,masing2 taste la kan)... tp korang musti pelik beg yg ini pun bonia gak kan...tah la...apa pasal ae...maybe dia ada kaler dia soft2 gitu...naknya ada pink2 sket...actually aku suka carlo rino.maybe kurang berkemampuan time tu.hehehe...so rembat jerk yg ini...terdesak


aku pencinta carlo rino, siap jadi membership agi




4. Pic anda dan bag tu ?


me+beg @ brunei


nampak tak beg nya....gambar ni di ambil berlatar belakangkan masjid omar... sungguh cantik...actually susah nak nampak aku dgn handbag...sejak dah tua2 ni, dah malas nak bergaya...handbag la bagai en suami yg jinjetkan.dan ni salah satu (daripada 5,maybe) pic aku bersama handbag...



5. pengalaman dengan bag tu ?
pengalaman??? beg ni berpengalaman dalam bidang....aiseyman...camne nak jawab soalan ni ae...ok beg ni valuable sgt, sbb ni adalah 1st beg yg en suami bg selepas beg hantaran (kalau tak silap la) spr yg aku ckp di atas, beg ni jugak di beli dari negeri di bawah bayu dan sudah menjelajahkan dirinya ke brunei. bila tgk je beg ni teringat la saat2 romantika de amor ketika berhoneymooney dulu...dan beg ni dibeli sebab terdesak...my handbag tertinggal kat rumah.boley tak camtu...seb baik pasport en suami yg pegang...kalau tak camne nak melepasi sempadan...sgt cuai di situ...actually saja bt2 tinggal kot,sbb nak cr point dpt bag baru ;) wink


6. kenapa anda rasa perempuan perlu bawak bag kemana - mana ?
ala...pompuan je ke...laki pun ada gak kan...tp bukan handbag la...derang beg galas belakang kot.bg aku, dgn kewujudan handbag, mudah utk kita memasukkan apa saja dlm tu...cth...handphone...ye...aku sgt tak suka...mengembung2kan poket seluar ku dgn pelbagai jenis...berat badan den nak ngatur langkah...selain pada tu, handbag juga berfungsi utk letak segala jenis bedak+lip balm+perfume yg cinonet...ni utk certain case je la.kalu g jalan jauh2 kan...kalu setakat dekat2 je takde maknanya aku nak bawa eh...satu perkara lg korang jgn pelik,kalu bt spot check tetiba ada pen merah dlm handbag aku...heheheh...specially time exam...sbb aku akn marking sementara en suami main futsal....tp kalu ada baby bila ye...doakan wahai kwn2 wajibalqhunnah la....akan ku campak pampers+botol susu dalam tu dan biar apaknya yg pegang (tgk nawaitu) pendek kata, penting la handbag ni



7. pandangan anda bila lelaki bawa handbag perempuan ?
tak kisah pon, sometime en suami pun cengitu...maybe hasben nya just nak tlg cam kes aku ni, lalai sket.sbb penah terjadi aku nak milih kasut...waktu dok cuba2 kasut skali tetingal handbag.seb baik my hero jumpa...start pada hari tu, kalu nak shopping mmg dia yg pgg, unless kalu dok tepi pantai dalam mode santai baru aku bawa sendiri. en somi takut aku cicirkan lg...serius aku sgt2 careless...penah nak tertinggal handphone dlm flight...seb baik la pramugara* yg handsome budiman tu cam muka aku kat wallpaper hp...sampai je rumah bising2 la mama aku...* time tu bujang lagi...gatai...igt kan pramugara tu dtg kat aku nak bekenalan...ceh perasan...tak sedar diri.cam enggang dgn pipit



8. cara kreatif utk elak beg anda diragut ?
selalunya handbag ni akan berada di tengah...samada bawah ketiak aku atau en suami...kalau melibatkan aku sorang2, mmg aku bawa purse je...tak de handbag2 agi...akur dengan nasihat abah yang tak bg aku galas handbag



9. bag atau kasut ? mana satu anda pilih ?
semestinya kasut...sbb aku manusia yg lebih suka berjalan lenggang kangkung...tp aku ni unpredictable la...kalu ada yg cantik...rembat je...takut mimpi malam karang



10. TAG 5 orang kawan anda yang anda nak tau ttg begnye!

dua cik puan yg unavailabe

1. umi
2. lina

selebihnya nak tag pada mommy to be ni...sebelum handbag dorang penuh dgn drypers kan, baik kite tgk bag dorang skang...arap2 'penyakit berjangkit' tu menyerang diri ku ini tak lama lg...leh sama2 anta anak g taska ...fuhhhh...amik berkat dari

3. ryna


p/s : pesanan penaja : jangan ngelat yer
('_______________')




3 comments:

Lina Rahim said... BALAS

Hoho..panjang betul soalan tag ini..
Sudah ku buat tag mu Pn Eka..

mama affan said... BALAS

eka..panjangnya tag..hehe..nanti ryna buat eh..

ejdeejasmi said... BALAS

tq dah jawab..ehee...btol jawapn..dah mark..dapat full mark..okeh