Monday, July 26, 2010

musim durian kah

arini 1 bilik guru berbau harum...dek penangan sebuah beberapa buah durian .aku perasan masa weekend aritu lg. masa g pasar...teringin pulak...tp sebelum ni tak penah ada hati kat durian pon...seulas pon cukup muak dah. bila dah jauh dari kg rasa nak cuba pula. igt lg, masa kecik2 kalu musim durian dusun tok aku penuh dgn kami sepupu sepapat .haisy...tokwan siap bt pondok kat dusun utk cucu2nya. bila bunyi durian jatuh sume kelam kabut cari durian...lawan sapa dpt collect buah paling byk...bila tgh ari mandi air sungai...pakai seluar katak je. hahahha.kantoi !!!  masa tu kecik g, akal tak dapat berfungsi dgn warasnya...tp serius sejuk gile air bukit kan... best je bila kenangkan balik citer masa zaman kecik2 tak tau malu langsung. naik moto berempat sedara aku lelaki, bawa moto...yg kecik, aku la tu wajib la dok tengah sbb takut jatuh tanpa disedari...so dorang kepit aku kuat2... penah aku dok dalam raga durian tokwan...sbb dorang taktau nak buang besi2 tuh...kelakar sgt...






hokey berbalik pada citer durian...masa dok tgk2 durian semalam, ada la sorang uncle iban ni pun nak beli durian gak. aku dgn en suami dok belek2 lg.... skali uncle tu tanya bape harga duriannya kat tokey...tokey tu jawab 46 ringgit. tau tak ada bape biji....2 biji sahaja ok...aku rasa sgt mahal la...sbb tok su aku pun jual durian gak,3 biji RM 10 jerk.apa pasal kat sini mahal sangat ae...confuse...ke uncle tu kene ketuk...cancel terus nak beli.mama kata kalu dah  teringin sgt nanti mama poskan...yeay !!! tp lom sampai tahap teringin gila2. bila dah sampai masaya nak minta mama pos kan la...



.......(0,0)........


dah alang2 sebut pasal mama aku...nak cite sket ni, pasal kes semalam... puas aku meraung kat fb.... risau tahap dewa dah ni...dari hari sabtu petang sampai ahad petang fon mama tak dpt, fon abah tak dapat... cuak la.tak penah dorang wat gitu...wat pengetahuan korang, aku ni cengeng sket. tiap2 ari mmg call my parents... mmg tak penah miss to call dem...dalam hati apahal ni...fon jiran tak dpt then fon tok kat kg. check...kot2 my parents balik kg kan, dorang kata tak de, pastu aku suh la maksu cari mama kat umah aku.dah la jauh gak nak ke rumah aku tuh... seb baik at last sebelum maghrib dorang call, cakap hp abah jatuh masuk jamban. hp mama lak tukar no, lom save no aku....huh....berpeluh weh...risau gila.aku bukam apa...faham2 je la...my parents sgt kuat berjalan, takut sumting happen di tengah jalan...minta dielakkan la...tp bila dah risau mcm2 di fikiran ni...susah la bila berjauhan dgn org tersayang...aku bukan apa, kalu ada adik,kakak atau abg dgn dorang,mmg aku tak kisah. ada yg leh tgk2 kan.tp i have no body. nak harap sapa g...sedara pun jauh...lain la kalu kat kampung...sikap kejiranan tu tinggi...

3 comments:

Lina Rahim said... BALAS

hehe..nak wat macamana Eka..kita ni dok tempat orang..jauh..budaya pun berbeza..makan pun lain2..cara hidup pun lain2..

E K A said... BALAS

itu la pasal lina...cedih kan

Ulat Punya said... BALAS

hehehe... sama macam blog saya